Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 10 september 2014

MAN BLIR GLAD AV BARN

När jag hämtade Amanda från skolan så hade vi en trivsam promenad till Idas dagis, det går så bra att prata med Amanda och vi hann diskutera en hel del innan vi var framme vid dagiset, Alexander sov så gott i vagnen.
Sen när vi var hemma igen hos dom så gjorde tjejerna kaffe till mig, jättegott blev det. Tjejerna åt mellis och Alexander fick lite ersättning i nappflaskan, det funkar bra tills mamma kom hem.

10 kommentarer :

Gittan sa...

Så mysigt ni haft och visst är det härligt att vara ensam men en av barnen en stund. Jag brukar försöka ha en i taget i bland och då känner man ju att man verkligen hinner med dom.
Ha en skön dag, Kramar vännen.

Anonym sa...

ja de kan vara glädjespridare de där små men även tvärtom ifall man har otur :)

moi sa...

Vilken gullig barnaskara du har tillgång till ibland!
Snacka om kvalitetstid!
Kram

Camilla sa...

Livets efterrätt! :)
Kram!

yvonne sa...

Underbara barnbarn du har..... Våra fyrbenta vänner sviker aldrig .Och de skvallrar aldrig om vad man har sagt till dom :-) Kram!

Decdia sa...

Mysigt med kvalitetstid! Och så kan de laga kaffe, det är mer än vad jag kan. :)

Veiken sa...

Vilken vacker tavla - rama in den!Kramar

|| henrik olsson || mannen som kan prata om hundar || sa...

Sötnosar! :)

yvonne sa...

Försöker hålla mej vaken och se filmen på sexan.. Nattikram och Pöööösss

yvonne sa...

Godmorgon! Du och jag har samma sömnmedel *L* Ha en bra dag Morgonkram!