Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 20 september 2014

IDAG ÄR DET LUGNT SÅ DET NÄSTAN MÄRKS**

En väldigt lugn dag i dag, till och med vädret gör inget väsen av sig. Ingen vind och ingen sol. Dis och dimma har legat kvar hela dan nästan. Men det verkar som det lättar upp lite nu.
Idag gör jag som sagt ingenting. Det har varit fullt upp under veckan med diverse saker,och från torsdag till fredag så sov Ida  över här.
Vi hade såå mysigt, och hon tyckte nog att det var skönt att få farmors hela uppmärksamhet.
Jo Bamse som vill vara med mitt i smeten han njöt av att Ida tränade och pysslade med honom....

Sen igår när jag åkte hem med Ida på eftermiddagen så hämtade vi upp Amanda på skolan. Hem sen till dom och fixade mellis och fika till mig.
Mamma var till Ullared med Alexander och en kompis över dagen och skulle komma hem sent på kvällen. Pappa jobbade och sen skulle dom ha fredagsmys tillsammans med honom...
Vi avslutade eftermiddagen med kurragömma, och när jag letade efter Amanda o Ida, så hittade jag dom här,

I garderoben, tillsammans med katten Messi....
Haa de....♥

                                           

10 kommentarer :

Decdia sa...

Vilket bra gömställe!
Här har det varit disigt hela dagen och lite kvalmig luft. Men det är varmt så jag ska inte klaga!

moi sa...

Det låter som en väldigt rolig vecka. Rolig men intensiv, då kan det vara gott med en bara vara dag emellanåt!
Kram

yvonne sa...

Jag har lyckats se hela Det blodröda fältet utan att somna!! Jag ser pallen!!! Nattikram och Pöööss

Veiken sa...

Härliga bilder på det bästa man har: Barnbarnen.
Kram

fianathome sa...

Det är så roligt att se bilderna från dina barnbarn. Jag vet hur underbart det där är..att få rå om. Dis är fis..Nu hoppas vi på lite sol, eller hur?
kram
fia

Anonym sa...

Mors..Kul att Snooza och busa lite med töserna,,bra gömställe hittade dom oxå..Haé Kram.

Anonym sa...

fina bilder

Majken sa...

Tur det var hållbara trådbackar i den garderoben :-)

Kan tänka mig att Bamse njuter när barnen är hos er.. Barn är ju så roliga :-)
Låter som ett riktigt mysig och roligt dygn!

Ha en skön söndag!
Kram

Maria sa...

Kurragömma brukar vara en uppskattad lek, ganska mysigt också att sitta i garderoben med katten.
Vilken fin liten kille som har kommit till världen, så fin. Ett jätte stort Grattis från mig, ja lite för sent men sent ska syndaren vakna.
Vilka fina äpplen ni ser ut att ha, hos mig är dom ganska fläckiga å maskätna.
Sitter på jobbet nu....gör trist men då passar det att läsa lite bloggar å bli glad att se vad ni gjort. Har bara haft 4 besökare än idag.
Du får ha en bra dag/kramizar

Ama de casa sa...

Efter vår upplevelse här i Mexiko så kan jag definitivt säga att jag föredrar väder som inte gör nåt väsen av sig...
:-)