Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 25 januari 2012

BESÖK PÅ MAXI

Ja idag har det handlats igen. Men mat denna gång,det började bli tomt på hyllorna i kylskåpet så bäst att fylla på. Onsdagar har jag märkt då är det ganska så lite med folk i affären.Skönt med ingen trängsel. Man blir lite sugen när man går förbi köksavdelningen. Mycket fint framplockat i vårens fräscha färger.


Men jag höll mig noggrant till listan,tro`t eller ej..*L*....
Dags för Peppes middagsrunda, solen visserligen väldigt blek skymtar genom molnen, så det är rätt skönt ute...
Ses...♥

               

Have A Great Wednesday

11 kommentarer :

Paulahelenas sa...

Ja, här borde det också handlas ngt, då 2 av barnen är hemma...ikväll ska jag med J till läkaren kl 19.15. Borde kanske handla före. Vet ju inte hur länge vi måste vänta där..

Nu ska jag hämta C från bussen. Vi har fortfarande kallt.
Och händerna är så sjuka..

Ha en fortsatt bra dag!

Kram på dej!

Carina Sjölund sa...

Här handlas det oftast på Fredagar!
Men den sista månaden har det blivit lite si och så, när det har varit alla dessa helger.

I dag behöver jag inte tänka på någon middag, vi har blivit bjuden på palt hos svärföräldrarna :)
Gissa om det är toppen :))
Kramen min vän♥

Yvonne :-) sa...

Duktiga Mita En klapp på axeln får du!Men erkänn att det var jobbigt :-)Ja det är skönt att bara var en hjälp och slippa ansvaret.. Kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Det var duktigt gjort. Själv har jag alltid svårt att hålla mig till enbart listan inne på Maxi.

Sv. Tack snälla för goda råd. Ska testa med att droppa köttbullar bakom mig och se om det leder nånvart :)

Kram.

Nett sa...

Ja denna handling, känns ibland som det behövs handlas något varje dag. Det är ju toppen att handla mitt i veckan istället för Fredagar som är hysteriska *kram*

Ama de casa sa...

Duktigt av dig att kunna kontrollera shoppingnerven :-)

Roffe sa...

Vad fint du har fått på din nya blogg.Tur att facket gör nytta.Nu fått pengarna och beställt en ny data Äntligen,den jag har nu segar och stanna när den vill.Händer väll bara 1 gång om livet att man få pengar som det gjorde för mig.Ha en fin kväll.kram

ansepanse sa...

vi veckohandlar på tisdagar
här var det en isande nordan som tog i på vår promenad
Sv: jag tror det var någon reklamsnutt med giraffen
kramar

Anonym sa...

Hej du,,Oki,den filmen har jag oxå sett,Grattis inga utsvävningar i dag,,utan listan rakt av,,inte illa..Haé Kram.

Annette sa...

Jag höll mig inte till listan idag!Det blev 3st toppar en bikini till jag kunde inte låta bli det sista.Jag var också på Maxi idag där blev det några blommor som hamnade i vagnen också.Annars fick vi allt som vi skulle ha på Ikea.Det var lugnt i affärerna tycker jag.Go bild på Peppe som kollar godiset.Kram på dig

Rigmor sa...

Usch, ibland är det bara för tråkigt att handla mat! Men kan man handla lite "annat" så blir det ju med ens lite roligare...vi har ju inte en alltför stor Ica här i "byn" så den inbjuder inte till så värst mycket utöver det vanliga, det mest upphetsande är väl ta tre men betala för två...
Idag har det varit nytt möte på jobbet, så nu är jag sådär slavtrött igen, jag skulle då inte kunna ha ett kontorsjobb, det är då ett som är säkert!!!
Ha en fortsatt bra kväll!!
Kram kram vännen