Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 27 januari 2012

KAK KRASCH!

Jag ska tydligen inte baka kakor. Ibland blir det bra, men lika ofta skiter det sig om man så säger. Och då bakar inte jag några avancerade kakor precis.Idag gjorde jag choklad kolakakor.Bara rulla ut längder platta till och grädda. Men dom ska ju skäras i bitar medans dom fortfarande är en aning varma. Precis när jag skulle göra det så ringde telefonen. Det var inget långt samtal,ett par minuter högst. Men det räckte, för när jag skulle skära kakorna så blev det mycket krasch och smulor.

Dom blev nog lite för mycket gräddade också. Men goda i alla fall....

Dom kraschade bitarna får vi äta som godis..*L*...ni vet ju hur svårt det är att låta bli och plocka i sig,herregud säger jag. Var är karaktären?
Fredagsmys på er...♥
                         

11 kommentarer :

Annette sa...

det kan bli sådär ibland men gott är det ändå! Ha en mysig fredag ändå.Kraaaam

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Synd att telefonen störde baket, men skönt att kakorna var goda ändå! :)

Sv: Ja, varje kunskap är viktigt inför detta :)

fina frun sa...

äsch bara de blev goda så...
Kram/finafrun

Fenixmonas sa...

Fredagsmys blev det inte utan mycket tidigt sänggående...Packat o klart! Kramiz!

Siita sa...

God morgon. Gott att ha hembakade snacks. Här är -5 grader som vanligt. Kke blir en sväng till stora staden senare idag. Kram

Roffe sa...

Godmorgon.Äntligen ny dator.Jag är jättenöjd med min nya data.Ha en skön dag.kram

Camilla sa...

Små smulor är också bröd ;)
Hmmm...det är tråkigt att det inte blir som man tänkt sig.
Men vilken tur att dom blev goda ändå.
Kram!

Mufflo sa...

Det ser i alla fall gott ut.......

Veiken sa...

Det spelar ingen roll om telefonen ringer eller inte, mina bak kraschar alltid ändå :( Kram

Malin sa...

Haha, om du hittar den så får du gärna säga till för jag vet inte heller var den är ;-)
Just kolakakor är ju nästan löjligt gott oxå, bra att du påminde mig, det var jättelänge sen jag gjorde!
Kram

Ama de casa sa...

Kallar du dom där misslyckade? Haha! Då ska du se när jag bakar... Fast det gör jag inte längre :-)