Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 28 januari 2012

JAG LYCKADES NÄSTAN

Vi tog oss en sväng på Hindersmässan sen åkte vi ut med Peppe och gick en långprommis. Sen drog jag i gång med bakningen. Smeten var himmelskt god,gubben fick slicka skålen,snällt av mig va? Hur blev kladd brownisarna då? Jo dom blev nästan helt perfekta,bara en aning mörka i kanterna,och jättegoda.  Avnjöt varsin till fikat med lite glass till,mumsigt...
När jag ändå var i farten så gjorde jag köttgrytan till i morgon. Så i kväll fick gubben åka och köpa pizza,jag tyckte jag hade gjort mitt i köket.
Nu ska jag kolla om det finns nåt sevärt på tv,n och ladda för morgondagen...
Haa de.....♥

                                      

14 kommentarer :

Aurora sa...

Fest hela dagen?

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Kladd-brownies låter smaskens! :)

Sv: Jag har fastnat ganska rejält för dem tiderna. Man måste bara vara noga med att inte vända dygnet på helgerna! :P

Lisbeth sa...

Ser man på det gäller att inte tappa tålamodet i bakningsvärlden. Det är det som jag gör. Eftersom jag alltid misslyckas så har jag gett upp. Här är det jag som slickar skålar och redskap det är det godaste. låter skönt med uteliv. Jag är så snuvig så vi får se vilket väder det blir idag. I går satt jag och tittade ut på de stora snöflingorna. kändes som jag var i fjällen
Ha en fin söndag

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! Tack för nattakram!

Malin sa...

Här är hon som är inne i värsta bak-flowet nu, underbart ;-)! Här finns några Ryttarkakaor kvar och även några bitar äppeltosca-kaka tror jag så dagens fika är räddad :-)
Kram

Siita sa...

God morgon. Här blev det inget efter resan till Västerås. Jag somnade i soffan under gladiatorerna. Kram

Semester & Mat sa...

MAn måste våga chansa här i livet, tvivlar inte en sekund på att de vart goda.
Pizza vart det hemma hos oss också igår kväll.

Ha en fin söndag!

Paulahelenas sa...

Ha en bra söndag!
Här vet jag vad jag ska göra.....

Kramen

Stattinskan sa...

Oj vad FINT och HEMTREVLIGT du har det här inne. Tummen upp :-D

Roffe sa...

Det mesta var installerat,enda behöva ta telia bredband skiva och sen var det bara surfa.H en fin söndag.kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Kladdbrownies hade jag inte tackat nej till och köttgrytan låter också fantastiskt god.
Kram.

Annette sa...

Vad duktig du är,hann med mycket gott i köket igår ser jag.Och bra blev det ju också.Vi hade en underbar Lördag med skön promenad med tjejerna,Och min svägerska med man var här på fika också.Alltid roligt när dom kommer,hundarna är ju tokiga i dom,det är ju skönt för dom är ju på hennes dagis annars.Blir väl en sväng med hundarna efter vi har käkat lunch blir köttbullar idag inte fy skam det heller.Kram vännen

Nett sa...

Så gott det där ser ut, här får jag kaffebesök om en stund men inte har jag något sådant gott att bjuda på. Kram

Rigmor sa...

Oooohhh...det där ser då för gott ut!! Å här blir det pizza till lunch idag...orkade inte en dag till vid spisen, jag går delad tur och är bara hemma ett par timmar, så då blev mannen i huset kock...
Idag värkte kroppen extra mycket, så jag behövde knappt titta på termometern i morse...och kallare ska det bli! Hoppas det sprakar en brasa när man kommer hem i kväll!!
Ha en skön och härlig söndag vännen!!
Kram kram