Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 26 januari 2012

DET HAR SNÖAT??

Ja tänka sig,stora flingor också och inte bara småfjös. Så lite mer vitt på marken har det blivit även om det inte är några mängder.
Vi tog våran runda Peppe och jag,fast inte vid Munkatorp,utan det bidde Rynningeviken.

Full aktivitet där med skridsko åkning på Hjälmaren. Nu har det ju varit minusgrader ett tag så isen är tillräckligt tjock. På väg hem gick vi upp på en kulle med utsikt.Fast idag var det väl  inte så mycket med den utsikten...

Fick matfrämmande på lunchen. Eller främmande är väl synd att säga. Det var ena sonen,han som kör stora lastbilen...*L*...med andra ord Amanda och Idas pappa. Han hade ingen matlåda med sig idag och då tänkte han att mamma har säkert mat över. Han vet att jag brukar laga lite för mycket mat oftast,haha...men så blir det gärna när det dyker upp matfriare....
Men nu sitter jag här mätt i magen av pannkisar,Peppe har fått smaka också,han älskar ju pannkaka..

Ha en fin kväll...♥
                               

20 kommentarer :

Paulahelenas sa...

Ha en skön kväll du också!

Diana sa...

Snällt att han fick smaka med! Vi kör oftast med pannkakor på söndagar. Eller nja, vi har gjort det tre gånger nu. :)

Siita sa...

Ha det gott. Ja nog har det snöat lite idag, men på väg hem från juntan så vräkte det ner. Jag fick ont i nacke o axlar för några år sedan o var sjukskriven i flera år. Läkaren sa att det skulle läka ut o nu känner jag inget. Jag lagar oxå för mycket mat här. Ingela frågar ibland om det är till ett helt regimente. Kram

Majken sa...

Trevligt med lunchbesök :-)

Det var värst vad grått ni verkar haft det idag.. Här har det faktiskt varit sol :-) Man får vara glad för de fina dagarna...

Ha en fin kväll!
Kram

Yvonne :-) sa...

Natt och sov så gott Pöössen!

Browneyedgirl sa...

JA här är snö, hoppas på lite blå himmel idag med =) Så fin han är vovven där han står, så ståtlig <3 Kramen till dig

Aurora sa...

Fina vinterbilder . Här har det inte kommit en snöflinga ens. Men lite mer får gärna singla ner. Kram

biggan sa...

ahh snö, inte roligt, men kanske bra med lite vinter, tänkte på bakterier och så, och för naturen, men jag är inte mycket för vinter, fin bild på honom där, kram biggan

Camilla sa...

Hmmm...det där var inte mycket till snö ;)
Hahaha,jag tror minsann att sonen känner sin mor väl;)
Kram!

Fenixmonas sa...

Inte alls kul med denna vinter som slog till...fast pannkakor det ÄR gott! Jag är i alla fall glad att få lite paus ifrån allt vintrigt o grått! Kramiz

Nett sa...

Vi har snö med, mer än ni har just nu och jag hoppas att det inte kommer mera, oavsett så är jag nu äntligen ledig och skall njuta hela helgen lång :) Kram

Carina Sjölund sa...

Men vad lite snö ni har????
Kom hit ska du få veta vad riktig snö är *Ler*

I dag blir det en tur till stan med min mor och far, och även käka en god lunch :)
Ha en bra dag min vän!
Kramen♥

"Gasfoot" sa...

09:03 2012-01-27 Nu har jag återigen skrollat igenom din blogg som är läsvärd som vanligt. Hur får du ihop allt? Bra jobbat! Skriver grattis till de snöflingor som faller hos dig. Vilken glädje!
Kanske en dum fråga till dig? Varför står alltid Peppe högst upp på stenar och allt annat som är högt? Är det något du lärt honom eller ligger det i generna? Jag kan med gott samvete kalla honom för Sten-Peppe! Blink.
Som vanligt önskar jag dig och familjen en trevlig helg med mycket snö! Smack.

Annette sa...

Vi fick lite snö igår också,det märks inte på marken.Vill inte ha nått mera nu.Tur att man har resan som blir av om några veckor.Jag skriver på din mail när jag har farit långt bort från detta kalla Sverige.Nu sitter jag vid det nya skrivbordet, det blev faktiskt bra när det kom på plats.Nu ska böckerna bara in i bokhyllorna sen är allt klart i detta rum.Ha en skön dag.Kram vännen

Rigmor sa...

God morgon vännen!! Eller morgon och morgon...men jag ska jobba kväll så jag tog lite extra på kudden i morse...
Ser nästan ut som ni har mer snö än vi!! Nu är jag väl inte så avis för det...men igår var nog första gången jag fick sopa av trappan!!
Kul med oväntade matgäster så där, här händer det inte ofta...om inte mannen kommer hem med chefen förstås!! Fast då blev det ju andra bullar av...
Ha en skön fredag vännen!!
Kram kram

Lisbeth sa...

Hej på dig
Vad kul att du tittade in hos mig. Jag har läst lite i din blogg och ska se till att jag läser mer. Det var trevlig läsning. Skridskor åh så härligt det låter. Har inte åkt på många år men tävlade i konståkning när jag växte upp. Det som jag kommer i närheten av skridskor nu är när man tar en tur med barnbarnen till skridskobanan. Vilken läcker bild du har på hunden. Minen är obetalbar och svårtolkad
Ha en fin dag

Susanne P sa...

Så härligt att ni fått lite snö. Det blir genast mycket trevligare att vara ute då.
Pannkakor är så gott! Mums!
Tack för kramarna, de behövde jag...
Kram till dej

Sanna sa...

Härliga friska vinterbilder du visar upp.
Önskar dig en trevlig helg nu också och åk inga skridskor bara så du bryter dig igen.

Massa fredagskramar från mig och Chabo.

Anonym sa...

Haggis är nog en ganska okänd rätt här hos oss,,är faktiskt gott..
NNu blir det en Snoozhelg,blir till söndag em..
Kul att du fick matgäster i går..Haé Kram.

Malin sa...

Här har det oxå kommit snö men nästan löjligt lite.... Tomten börjar bli både gul och brun ;-)
Kul med besök av sönerna, klart mamma bjussar på lunch ;-)
Kram