Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 30 januari 2012

IDAG ÄR DET HIPP HIPP!

Och hurra för mig, gratulationer mottages med stor glädje..*L*....nej men så märkvärdigt är det inte längre att fylla år.Fast man är ju glad att hänga med på livets karusell.
Kallt är det idag,minus 11 grader tidigare när vi hämtade in tidningen jag och Peppe. Han pinkade snabbt sen in igen. Men nu blir det morgonrundan, sen ska jag åka och se om de finns nån dropp in tid för klippning. Jag har ju en gratis klippning att utnyttja,så det passar ju bra idag. Igår blev det inte mycket påhälsningar hos er,men idag ska jag bättra mig...
Ses...♥




17 kommentarer :

Siita sa...

Grattis på din dag idag. Hoppas du får en tid hos frissan då, gratis o allt. Här är det inte lika kallt bara -8 grader. Kke tempen trasig. Har köpt en ny men varit för kallt att sätta dit den. Kram

Carina Sjölund sa...

Grattis vännen på din dag!
Hoppas du får mycket paket och tårta, det är du värd :))
Kramen♥

Rigmor sa...

"JA må hon leva, ja må hon leva..." Grattis på din dag!! Ser att vädergudarna tänker på dej också, solen tittar så fint fram över trädtopparna i skogen.
Om ögonen gick i kors på dej igår kväll...så gör de det fortfarande här på mej idag!! Ingen helg är den andra lik på ett demensboende...jag stortrivs, men ibland är det jobbigt. Så idag tänker jag göra minimalt här hemma, på eftermiddagen ska jag hämta barn på dagis och skola så den är fullbokad, då har man väl rätt att vara lite lat nu...??
Hoppas du får en riktigt skön dag, förstår att ni firade igår men lite extra kan det nog bli idag med!!
Kram kram vännen!!

Paulahelenas sa...

Grattis på din dag!

Hoppas att du får en jättefin födelsedag!


Kramen om

ansepanse sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS
det passar ju bra att du går och gör dig fin i håret på din egen dag
kramar

Nett sa...

Men se där. grattis på din födelsedag, du fyller år samma dag som min syster. Kram

Anonym sa...

Jätte Grattis på din Sifferbytardag..
Ja nu är jag fullsnoozad för ett tag..ska ner på torsdag igen,,föräldramöte tror jag det var då,,då får inte barnen vara med,,så då Svoozar jag igen..Haé Kram.

Majken sa...

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!

Just nu har vi strålande solsken & -3* den bitande kylan har tillfälligt släppt taget om oss. Imorse var det så himla kallt...

Blev det ngn klippning idag tro?

Vi har oxå ett täcke för Zingo som han kan ha när han är nyklippt eller väldigt frusen... oftast är han ju varm...

Ha en strålande födelsedag!
KRAM

Maria sa...

Hoppas du haft en strålande dag denna speciella 30 januari. GRATTIS!!
Just nu äter jag mat men skall snart ge mig ut på en promenad, lite kyligt men solen tittar fram.
Bamsekram till dig/kraaaaam

Lisbeth sa...

Ett stort grattis till dig. Såg mysigt ut med främmande igår. Jag om någon skulle behöva klippa mig. Håret är större på ena sidan sedan jag klippte en sådan frisyr. Nu ska jag ändra tillbaks och snart mycket snart tror jag att det växt ut så att jag kan få en ny frilla.
Ha en fin kväll
Kram

Johanna sa...

Grattis på din dag!

Yvonne :-) sa...

Är det 30+?? Kram!Det ser ut att funka med vitlök.Jag dricker inte mjölk rakt upp och ner.Dricker vatten!! Kram!

Annette sa...

Grattis på födelsedagen vännen!!Här var det också kallt i morse -15 hade vi.Men solen kom ju fram sedan,det är ju klart när man jobbar då skiner solen.Ha en bra födelsedag med massa presenter.Kram på dig

Ama de casa sa...

Grattis till dig!
:-)

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Åh, ett födelsedagsbarn till!

Stort grattis!

Roggan sa...

Nu i efterhand säger jag GRATTIS på 40-årsdagen då. Kram

Sanna sa...

GRATTIS i efterskott!
KRAAAAAAAAAAAAAAAAMEN...