Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 31 januari 2012

TIDIGT UPPE

Men ändå har jag suttit och segat med kaffe och tidningen. Trögstartad kan man säga. Får skylla på att man är ett år äldre nu..*L*...
Dags att ge sig ut,då lär man nog vakna till.  Peppe ligger och sover så gott här.Han hoppas nog att matte har glömt morgonprommisen,hmmm.....icke sa nicke. En tur ut lär det bli lille "gubben"..kanske kan bli lite rejsande upp i skogen.
Ses till fikat...♥

Goodmorning Pictures

15 kommentarer :

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag ber att få säga grattis i efterskott :) Hipp hipp hurra.
Kram.

biggan sa...

ahhh grattis grattis vännen, hoppas du får en fin dag kram biggan

Rigmor sa...

Usch...idag är det ingen rolig dag, kroppen värker, huvudet bultar och jag FRYSER!! Förkylning på G...så det är väl ett av de få tillfällen jag är glad att jag inte har hund och måste ut...fast jobbet kallar och jag får nog rycka upp mej tills dess.
Du passar ju i kort hår!! Inget att tjura för...*skrattar*...
Jag försökte också se Familjen Annorlunda igår, men jag var barnvakt så det blev inte mycket tittande av. Men jag säger som du...göra dom går väl an...men att orka med och ta hand om, där skulle jag gå bet!! Har inte riktigt bestämt mej än för om jag beundrar dom eller...säger bara, tur det inte är jag!!
Ha en bra tisdag, och håll tummarna för att jag står på benen dagen ut!!
Kram kram

Malin sa...

Men alltså, när fyllde du?? Grattis i efterskott vännen!
Skönt att komma igång tidigt, dagen blir så mycket längre då! Här gick jag upp halv sju idag, FAST jag är sjuk.... Men sonen skulle ju till dagis så vad gör man ;-)
Kram

Ama de casa sa...

Hoppas ni fick en skön prommis :-)

"Gasfoot" sa...

Nu har jag skrollat igenom både om kort frisse, kalas och tidig morgon. Härlig läsning!
Själv så har jag lite svalt utanför fönstret idag med minus 23 grader. Visserligen mulet men vackert med snötyngda granar. Ha det bra till vi höres. Smack i svalkan!

Carina Sjölund sa...

Själv låg jag till elva i dag.
Brukar alltid sova en stund längre när jag ska börja nattskiftet!

Jag och Izor ska oxå ta oss en skogepromenad senare, men först kaffe och besöka mina härliga bloggvänner :)
Kramen vännen♥

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Att i lugn och ro kunna börja dagen med en kopp kaffe är en bra start!

Vissa dagar får man vara lite seg i starten! :)

Sanna sa...

Vissa dagar startar så där sega och det är bara att låta dem vara så kommer en ny trevligare dag när man är mer alert.
Imorgon blir en sådan dag *bestämma" :)

Kramisar!

Siita sa...

Hejsan. Hoppas ni fick en bra promis. -6 grader just nu. Jag har ätit gulaschsoppa o hård ostmacka. Gott. Lite stark med det värmde. Kram

Semester & Mat sa...

Börjar med att gratulera!

FInns ju inget bättre än att sega på på morgonen, dricka kaffe och kolla nätet.
Igår på morgonen hann vi inten någonting alls av det slaget, skulle iväg klockan 08. Som alla andra hushåll, men en nattarbetare är inte van med så snabba ryck på morgonen ;)

Ha en fin kväll!

biggan sa...

hoppas du har en underbar dag kram biggan

Roggan sa...

Inte lätt att bli ett år äldre och fylla 31, var det väl. Kram

Nett sa...

Skönt att vara uppe tidigt, just tystnaden med kaffet är underbart. Kanske du är trött tidigare på kvälllen istället, det sägs ju att åldern tar ut sin rätt.. även här ;) Kram

Anonym sa...

Mors,,Ja jädrar så fort det gick att förflyttas tillbaka dessa 45 år,,en härlig känsla..I dag ska jag åka in till Gevalia för att handla lite kaffe i personalbutiken..Haé Kram.