Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 26 november 2014

ÄNNU EN SOLIG DAG, ELLER??

Nej men där blev vi allt lurade på det fina. Igår kväll blev det otroligt dimmigt precis innan man skulle gå i säng. Och ändå var det gnistrande stjärnklart tidigare på kvällen.
Sen idag började det med strålande solsken. Men det övergick snabbt i dis och dimma tråkigt nog.
Fast det blev en bra dag i alla fall.  Vi hade en träff med tomten, och åkte hem sen rätt nöjda och belåtna att vara ute innan värsta ruschen börjar....

               

12 kommentarer :

Gittan sa...

Här har det varit grått hela dagen, jag har styrt lite inne i dag och då kan det va mysigt när det är lite mörkt. Hoppas ni fick tag i det ni ville hos tomten.
Stora kramen.

yvonne sa...

Ja....Låt våra tankar gå till de anhöriga! .................Om jag har räknat rätt så är hon i 7 mån!! Har hon tagit reda på vad det blir??? Nu ska jag kasta mej i sängen!! Kram och Nattipööösss

Anonym sa...

nja efter solen i tisdags så har det enbart varit dimma :(

Herr Nilssons Fru sa...

Vad kul att träffa tomten :)
Nja här försökte solen komma fram igår, men de var många grå moln som höll igen den, men varmt o skönt fortfarande:)
Ha en skön torsdag, snart helg igen.
Kramiz

Anonym sa...

Mors..Jaha du råkade på tomten du..Hä blev det sol o fint i går..Nu på morgonen har dimman lagt sig över byn,lär nog inte få se solen i dag..Haé Kram.

Paula´s Blogg sa...

Grått, grått är det här! En liten sol syntes igår o sen blev det dimmigt o mörkt! Jag hade en släng av migränanfall igår på eftermiddagen...låg hela kvällen..
Idag bättre :)
Ha en bra torsdag!

Kram

yvonne sa...

Handelsbanken har vi haft i 50 år och alltid fått bra hjälp .Ha det så bra i ditt grådisiga väder Här har vi SOL! Kramen

Anonym sa...

Hejsan..Såg att du behövde nya färgpatroner..
Kolla denna länk.
http://www.tradera.com/profile/items/113797/bytes-and-colours
Jag slår aldrig av min skrivare,,vid varje start så kör skrivaren en rensning,då äter den lite bläck.Haé Kram.

Anonym sa...

Ja fy vilket skitväder vi fick i dag,dis o dimma bara någon ynka + grad,just nu har jag 0 gradigt,usch o fy..Haé Kram.

moi sa...

Usch, nu fick jag julklappsångest..
Jag brukar vara ute i god tid men i år får jag inte tummarna ur duvetvad.
En ursäkt kan vara att solen sken så fint här idag att jag var ute i naturen istället :)

yvonne sa...

Förlåt!! Jag har inte varit hemma idag så jag har inte sett att du ville att jag skulle skicka solstrålar till dej. Men du vet hade jag kunnat så hade jag gjort det! Kram!

yvonne sa...

Ikväll är jag trött!!!
Natti min vän! Pööös och Kram