Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 11 november 2014

STEGAR OCH JAG GÅR INTE BRA IHOP

Jag är inte mycket för att klättra och stå och vingla på ostadiga saker. Pallar och stegar tex, LG han är inte rädd för nånting, på gränsen till dum ibland om ni frågar mig. Så har han ju trillat ner ibland också. Men inga större skador förutom en stukad fot en gång....
Idag skulle jag putsa fönstren på verandan på utsidan. Då måste jag alltså stå på, ja inte en stege det blir så otymligt, men en arbetsbock. Där finns inget att hålla sig i och då blir det lätt vingligt och jag tror att jag ska ramla ner....
Men det gick bra otroligt nog, jag höll mig i blomlådorna eller i fönster kanten och så tungan rätt i munnen.
Bilden lånad från Google eftersom det är lite svårt att fota sig själv  i det läget..**
Den är inte så hög, men räcker bra för att få känning av "svindel"..**
Bra fönsterputs grej har jag som underlättar otroligt. Kan varmt rekommenderas...
Har ni inte en sån så ska ni köpa, absolut.
Nu ska jag ta källarfönstren, och då kan jag tryggt hålla mig på marken, och jag antar att Bamse kommer att hjälpa mig..**
Ses..♥

10 kommentarer :

Veiken sa...

Jag gillar inte heller att vingla på ostadigt underlag! Det får andra göra! Jag har en likadan putsgrej som du. Jättebra! :) KRam

Anonym sa...

ska låna en sån av en granne se om det är nått o ha :)

moi sa...

Benen börjar skaka så fort jag lämnar fast mark. Minns med fasa när jag skulle putsa fönstren på den franska balkongen när vi bodde på femte våningen. Fy fasen vad läbbigt.
Numera våndas jag mest när jag ska putsa balkonginglasningen.
Kram

|| henrik olsson || mannen som kan prata om hundar || sa...

Stegar kan vara läskiga!!

yvonne sa...

Jag har fönsterputsare som putsar mina fönster! Nu har jag sovit en stund i soffan så nu ska jag fortsätta att sova i sängen .. Nattikram och pööösssss

Fenixmonas sa...

Jag klarar inte att klättra om det inte finns något att hålla i, så pallarna här fyller ingen funktion längre, nu får jag släpa med mig stegen eller en köksstol med rygg...men än så länge så fungerar i alla fall det. kramiz

yvonne sa...

Godmorgon ! Jag sov när du kom Och jag har försovit mej . Så nu blir det brottom tills bilen kommer och hämtar Kjell till dagverksamheten! .. Ha en bra dag Morgonkram!

Paulahelenas sa...

Godmorgon på dej!
Jag vågar inte heller stå på stege el liknande...
Ha en fin dag

Kram

Anki sa...

Är livrädd för stegar och liknande... inte det minsta kul!
En sådan fönstertvätt tror jag att jag ska skaffa mig... verkar bra!
Kram

yvonne sa...

Hebbe är en bra hjälp! Ja du ... det blev stressigt imorse Men vi fixade det.. Kramen!