Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 13 november 2014

TORSDAG = STÄDDAG

Har man hundar och vädret är som det är blött och kletigt ja då blir det indraget och golven behöver verkligen tvagning. Så det ska jag dra igång med nu, hundarna har fått sin morgonrunda.
Sjukgympa blir det sen, eller ja det blir akupunktur och det är väldigt skönt och avslappnade,passar bra efter ett städpass....
Sen på väg hem hämtar jag upp dottern. Det är alltid trevligt att prata bort några timmar...**
Myspys...♥

6 kommentarer :

Ama de casa sa...

Ha nu en riktigt trevlig dag med dottern :-)

Psst... Man behöver inte städa så noga. ;-)

yvonne sa...

Peppe har myst till ordentligt!!! ...........Även om hemtjänsten är där var tredje timma så är det inte många minuter dom är där! jag har skrivaren på :-) Kram!

Paulahelenas sa...

Här så håller jag på med städning så smått...men måste ju vila mellan varven o sen så ska jag hämta sonen från bussen vid halv 4 tiden....jag o M var till stan o handla maten till helgen. Men fick inte ut mina sprutor, så dem ska jag hämta imorgon tror jag..
Ha en fortsatt bra dag!

Kram

Hörni sa...

Ja nog drar hundar in smuts utifrån alltid, det skulle behöva dammsugas här varenda dag egentligen. :)

Gittan sa...

Så skönt dom sover, ja städa behövs med eller utan hund men visst blir det mer när dom drar in en massa. Jag vet när vi tog bort vår hund tyckte jag inte det fanns något att städa på.
Kram vännen.

Anonym sa...

det är väl en fördel när man bor själv utan djur inte mycket smuts här inte :)