Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 5 november 2014

MEST GJORT PÅ MORGONEN

Jag får en hel del gjort på morgonen, så idag har jag tvättat och vikit in två maskiner. Stått och lyssnat på radion och strukit det som behöver strykas.
Nu ska vi ge oss ut och jag vet att vindarna kommer från norr och är inte särskilt varma. Funderar på vinterjackan för att slippa frysa.
Sen blir det sjukgympa och handling på väg hem. På eftermiddagen hämtar jag upp dottern så får vi lite "mor-dottertid" tillsammans**
Ses...♥

12 kommentarer :

Herr Nilssons Fru sa...

Vi är lika - jag får oxå mycket gjort på morgonen o kan sedan göra annat på dagen :) stiger alltid upp med min älskling o tar en kopp kaffe innan han kör till jobbet.

Idag ösregnar det här, så vi avvaktar lite med långpromenaden idag :)

Hoppas ni får myspys du och dottern på Er tid i eftermiddag.
Kramiz

Paulahelenas sa...

Här har det kommit snö o vinterjackan har varit framme en tid redan....kika in på min blogg så ser du hur mycket snö vi har! Du såg ju också på FB ...
Ha en fortsatt bra dag!

Kram

yvonne sa...

Jag är också morgonmänniska. Får mest gjort då!! Bamse ser så lycklig ut på stenen Han kom ju upp.........Jag tog av mej skorna när jag gick hem..Gick du också barfota hem på natten??Kram!

Rigmor sa...

Tur du tog tjock jacka...för det blåser lite snålt idag om man inte är inne i skogen som tar en del av vinden. Tycker allt det blivit kallare under dagen dessutom...
Det är nog lite så här också, det som inte blir gjort direkt på morgonen, ja det ligger ofta kvar hela dagen och gnager...
Ha det så gott vännen, och njut av er eftermiddag, du och dottern!!
Kram ram

moi sa...

Jag är väldigt tidigt uppe men är det helg är jag såååå seg och trögstartad.
Framåt lunch börjar det bli lite fart på mig OM det blir fart alls.

Ska man ta längre promenader får man nog ta nåt varmt på sig även hos oss.
Kram

Veiken sa...

Vi har bara haft roligheter för oss idag! Det kommer surt efter, så imorgon får jag ta ett rejält tag här! :) Kram

Decdia sa...

Effektiv start! Själv är jag svårstartad lediga morgnar... Hoppas du fick trevlig tid med dottern!

|| henrik olsson || mannen som kan prata om hundar || sa...

Det känns bra när man fått saker och ting gjorda tidigt på morgonen! :)

yvonne sa...

Godmorgon! Du har samma ungdomsminnen som jag .Jag klarade att se filmen . Ha en bra dag!! Morgonkram!

Majken sa...

Vilken flitig morgon :-)
Hoppas du o dottern fick en trevlig eftermiddag :-)
Kram ❤️

yvonne sa...

Visst är det konstigt att det alltid var så fint väder!! Ha det så gott vännen och du... inga överkurser !! Kramen!

Anonym sa...

ja så är det nog här med