Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 4 juli 2012

EN NY KOMPIS

När jag var på väg hem med Peppe från morgonprommisen så började han plötsligt spänna upp sig och sträcka på halsen. Han hade sett nånting tydligen inne i en trädgård som vi  just gick förbi. Jag såg ingenting först,men plötsligt kom det nånting svart mot staketet.Peppe backade först sen började han skutta lite lekfullt. Vet ni vad det var?
Jo en sån här.....
En robot gräsklippare som åkte runt i sin ensamhet där inne i trädgården. Peppe tyckte att den var både lite läskig och rolig. Vad var det för konstig kompis..*L*...
Annars då,jo ett strålande fint väder fick vi i dag också, inne vill man inte vara. Det har man varit så mycket ändå under den regniga kalla våren.
Nu ska jag i alla fall sitta här nedsjunken i soffan och titta på Tyst vittne, dricka  mitt kvällste med Mariekex.
En liten bloggrunda kan det bli också..
Ses.....♥

17 kommentarer :

Rigmor sa...

Vilken rolig kompis!! Nu tror jag inte den skulle passa i vår trädgård, alldeles för mycket skit i vägen...den skulle säkert fastna under en massa bråte. En kollega har en liknande, och den har väl inte varit helt problemfri...
Men du...skulle du inte ha cider till Mariekexen...??
Kram på sej vännen!!

Yvonne sa...

Här igatan är det en som har en sån robot.Töserna tyckte att det var en konstig sak som rörde på sig .Idag kan vi inte klaga på solen.. Nattikramen!Och Pöössen!

Anonym sa...

Kväller,,Ja en sådan makapär är inte så dumt att ha på lämpliga tomter..
Ja det verkar bli en knottsommar,,jag ska åka upp till Knottland nu på måndag,,återvändardagar..Haé Kramen.

Diana sa...

Du är en sann nattuggla du! :)
Batman hade nog mer än gärna haft en sån gräsklippare. Gräsklippning är hans ansvar, men det slarvas en hel del med det. Haha!

Fenixmonas sa...

Jag har sett dem i aktion på en del ställen! Ser himla käckt ut, fast det går nog inte att använda överallt. kramiz

Siita sa...

God morgon. En sådan har jag sett i gång på flera ställen. Det skulle man ha här hemma. Gubben fick nya taxeringen på huset igår, vi har nästan 1000 km2 Kram

Yvonne sa...

Godmorgon !1 Jag klarade att se färdigt Tyst vittne innan jag slöt ögonen Morgonkram!

Camilla sa...

Fungerar verkligen en sån gräsklippare?
Man kanske ska köpa en och prova ;)
Kram!

Disa E sa...

En sån skulle man ha..eller gärna flera.
Fast man skulle väl måsta sätta upp staket överallt...men orka...

Ha en skön dag.
kram

a sa...

En sådan skulle man ha som sköter gräsmattan,men då skulle väl hundarna jaga den.Idag är det strålande sol ute och min kusin kommer idag och ska bo här till söndag.Ska bli jätte kul vi har inte setts på 17år.Men vi har hållit kontakten via FB sedan jag började där.Syrran ska ju ha sin 50-årsfest så vi ska ha henne gömd här nu hur det ska gå.Ha en skön helg.Kram vännen

Anonym sa...

Hej svejs...... förstår att Peppe blev fundersam över den "nya grannen" Måste ha sett kul ut när han upptäckte den.
Men man behöver inga höga staket för att gränsa den gräsklipparen utan man har en nergrävd slinga så den hålle sig på rädd ställe.
Bekvämt eller bra hjälp för den som inte orkar klippa själv.
Det finns liknande dammsugare också. Har hört ett barn beskrivning på en sån en gång.. Och jag var tvungen att fråga vem i fridensnamn de hade som försvann under soffan lite då o då... haha

Sooolhälsningar från fegisen mellan Frövi o Örebro... som drar till Nora snart...

Anonym sa...

Tryckfelsnisse.... för det kan väl inte vara jag....
RÄTT ställe skulle det stå och inget annat!!

Anonym sa...

Mors,,ja det är bästa sättet,kolla genom fönstretmmoch det ser nu ut som molnen faller isär allt mer,,så kanske blir det sol ändå..Haé Kram.

Ama de casa sa...

Haha! Jag kan tänka mig att han funderade över vad det kunde vara för nåt. Du kanske borde skaffa en sån där dammsugar-"puck" som skenar runt inne. Då slipper du dammsuga och Peppe får en kompis att leka med. Förena nytta med nöje, typ :-D

Mita sa...

Svar till anonym:
Ja visst är det säkert bra hjälp med en robotklippare om man inte orkar själv och kanske inte har nån heller som kan komma och klippa. Men dom är inte billiga...
Kan det vara Noradagarna som lockar?
Ha det fint
Kramiz♥

Majken sa...

Jag kan förstå att Peppe blev konfunderad över den nya leklamraten lite osocial o opolitisk :-)

Ha en härlig dag!
Kram

Åse sa...

En sådan har vi oxå "mött" spännande varelse tycker Axl och Ruby.