Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 3 juli 2012

STÄNGT PGA SOL!

Ja det borde man kanske skriva, men det är väl att utmana ödet, då försvinner den väl, ja solen alltså.
Idag har det utlovats ett strålande fint sommarväder, låter kanon tycker jag. Så nu far vi iväg med fikakorgen Peppe och jag och möter upp några hundvänner.
Ses...♥
Kommer du matte?

17 kommentarer :

Joanna Björkqvist sa...

Hoppas du får riktigt mycket sol! jag ska också försöka smita ut en stund på lunchen - än så länge är inte semestern här...

Och du, såg din kommentar hos Husfrun - klart du ska läsa min roman Nära dig! :)

Kram!

Åse sa...

Fin blid på snygg Peppe iförd bärnstenshalsband :-)

Villa Frejas bokblogg sa...

Låter förträffligt underbart. Ha så trevligt.
Kram.

Nett sa...

Härligt.. sol här med, men jag vill gärna ha några fler grader. Hoppas att du får en fin dag. Kram

Ama de casa sa...

Hoppas ni fick en finfin dag i solen då :-)

RackarTuss sa...

Todelo!
Jag har sol och njuter av det
*mys*

Annette sa...

Har också varit ute i solen idag.Bäst att passa på nu eller hur.Jag har varit till svägerskan idag och släppt hundarna,sedan bar det iväg till brukshundklubben en sväng.Hundarnas tungor var långa idag i värmen.Så nu gör dom inte många knop.Kramen på dig

ansepanse sa...

vad härligt för er båda :) här blev det till sist också riktigt varmt idag
kramar

Carina Sjölund sa...

Hoppas ni haft en härlig dag :)
Här har det varit helt fantastiskt, kanske sommaren äntligen kommit :))))
Ha en fin kväll goa vännen!
Kramen♥

Susanne P sa...

Klart att man kan stänga när det är sol! Vem vet hur många soldagar denna sommar har att erbjuda! ;)
Kram & hoppas ni fick en härlig dag.

Siita sa...

Hejsan. Nu ska jag snart sova. Hoppas du har det bra. Kram

Yvonne sa...

Nu har jag sett morden i midsommer. Där kan inte vara så många invånare kvar.Denna gången var det flera som blev mördade.. Natti vännen och sov så gott!!! Pööösssen!

Anonym sa...

Kväller,,ja fy sjutton om den stubben skulle ha tagits med handkraft,,det hade tagit flera dagar,,nu försvann den på mindre än en timme..Nattis nu.Kramen.

Fenixmonas sa...

Helt eätt o klokt att ta vara på solen...datorn får vila lite! Kramiz

Siita sa...

God morgon. Nu bär det av till jobbet igen. Trött som en tok. Men nu är det bara 2 mornar kvar att stiga upp. Kramar

Yvonne sa...

Godmorgon! Strålande solsken här! Ha en bra dag! Morgonkram!

Majken sa...

Åhhh vad mysigt :-)
Det låter som en riktigt bra & rolig dag :-)

Kram