Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 12 juli 2012

SEMLOR I JULI?

Jag såg att Citygross annonserade om tvåpack semlor för 15 kr. Nej tack,inget för mig. Det känns inte ett dugg lockande även om jag gillar semlor. Dom ska ätas när det är den tiden på året,sån är jag...
                                                  bild lånad på nätet

I dag är det fortfarande tunga gråa moln som hänger lågt på himlen. Det är så blandat väder att man vet knappt vad man ska ha på sig när man går ut. Regnkläder eller paraply för säkerhetsskull..*L*..
Vi chansar på en runda vid Rynningeviken,alltid träffar man väl nån hundkompis där,
Ses....♥

15 kommentarer :

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilken söt Peppe-bild :)
Nej, semlor ska man inte äta nu. Det är lika fel som att tjuvstarta med dem runt juletid. De ska ätas när de ska ätas, punkt slut ;)
Kram.

Disa E sa...

Tjaaa..lite semlor i Juli är väl inte värre än höstjacka under samma månad ;o))
ha en skön promenix och dag.
kram

Annette sa...

Jag håller med dig semlor nu vill man verkligen inte ha.Hoppas också på bra väder idag,har regnat inatt här.Kram vännen

Nett sa...

Kan inte säga direkt att det lockar mig heller, semlor skall inte finnas att köpa nu tycker jag. Kram

Aurora sa...

Undrar om det gäller här också. Måste skoja med svärmor. Hon äter två om dagen när det är semmelperiod. kram

Siita sa...

Hejsan. Äter en semla om året o det är varken nu lr till jul. Har aldrig lärt mej att gilla dom. Ha det gott i det semesterväder vi har. Kram

Ama de casa sa...

Här är det "så lite kläder som möjligt" som gäller :-)

Åse sa...

Vilken härlig bild ! Regnkläder är det som gäller här !

badtant.bloggo.nu sa...

NEJ inga semlor nu. Jordgubbar ska det va. Då man har hund kommer man ju sig ut i alla väder. Det är ju bra.

Gilla sa...

Menar du verkligen allvar med reklam för fastlagsbullarna nu, eller skojar du? Om det är sant är dom inte kloka. Då behöver de en ny almanacka.

Fina nosen på Peppe.

Sv: Det gäller att börja i tid, för inte krokig ska bli, brukade min Mamma säga. Men när jag sa att jag var med barn blev hon inte glad.

Jag blev Mamma när jag bara var 17 och det var katastrofalt på den tiden. Så det är därför att jag har hunnit med både barn, barnbarn och barnbarns barn.

Jag har tre av den första sorten, sju av den andra och nu tre av den tredje sorten.

Kram/Gilla

Yvonne sa...

Hoppas att dun huvudvärk har försvunnit nu! Ja det ska konst till att komma ut mellan regnskurarna. Kram!

Gilla sa...

Sv: Jag äter inte semlor förrän det är dags innan påsken. Basta!

Då är du ju en bit på väg i alla falla med familjen.

Kram/Gilla

♥ Carina ♥ sa...

Semlor mitt i sommaren... eller sommar och sommar? Nåja, hursomhelt vill jag inte ha semlor nu!

Sv: Tack för titten hos mig!
Ja jag längtar efter Skåneresan jätte mycket. Har aldrig varit där :)

Diana sa...

Skitväder är det mildaste ordet jag kan komma på... :)
Semlor äter jag aldrig, men gärna en slät bulle!

Rigmor sa...

Nyckfullt väder idag också...och just nu hänger det riktigt svart åskmoln över trädtopparna och lurar...blir väl till att dra ur alla sladdar innan man möter John Blund. Undrar just om jag någonsin kommer att bli färdig med rödfärgningen av huset den här sommaren...??
Nej tack säger jag också till semlor nu, det finns mycket annat gott så det skulle kännas fel.
Ha det så gott vännen!!
Kram kram