Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 18 juli 2012

VI HADE TUR MED VÄDRET♥

Ja vilket fint väder vi fick i går när vi var vid Göta kanal och Bergs slussar. Sol varvat med lite moln emellanåt och lagomt varmt. Det kunde inte bli bättre. Mycket folk och en glad härlig stämning. Ibland var det trängsel på båtarna i kanalen och där emellan så var det lugnt. Vi fikade och grillade och jag avnjöt en stor mugg med  vitt vin och klirrande isbitar i solen som dotterns sambo så snällt hämtade. Ja gubben körde om ni undrar..*L*...
Lite bilder som talar för sig själva...
Här kommer dom glidande med dottern som sitter och njuter innan jobbet börjar....
Här är slussningen i full gång, och jag kan säga att nog är det mycket folk som har det som ett nöje att titta på. Dottern är van nu eftersom dom slussat många gånger i Göta kanal, och som hon säger, att man får bjuda lite på sig själv,för visst händer det saker emellanåt....
Ett tag blev det rätt trångt...
Mellansonen Stefan följde med.Han är ju fortfarande "gräsänkling" och hade inget speciellt för sig.Här fick han "jobba"lite,fast så betungande verkar det inte vara..*L*...
Skepparn själv kostar på sig ett leende,dottern ser koncentrerad ut...
Här har dom angjort bryggan för en grill och fika pause. Där satt vi och hade trevligt i över en timme innan det var dags att fara hemåt.
Dotter Mona med  sin Anders och deras fina båt Gourmet i bakgrunden,
Tack för en trevlig dag och för att ni visade hur en perfekt slussning går till ..♥
En som var trött när vi kom hem det var Peppe, han slängde ner sig i skuggan. Det var så mycket folk och även hundar att det blev mycket intryck att ta in. Många som kom fram och pratade hund och uttryckte sin beundran över honom. En kille som frågade om han fick fota honom för en reklamtidning, så Peppe blev fotomodell också. Men han är ju rätt van med mattes fotande,hehe....

Nu ska vi snart dra iväg till Ikea och titta ut present till Ida som fyller 3 år på fredag,och kalas blir det på söndag..
Ses...♥

13 kommentarer :

Åse sa...

Göta kanal så fint , gjorde en resa med juno i fjol , rogivande och vackert !

Camilla sa...

Ser ut som ni har haft det kanon. Som jag :)
Kram!

Siita sa...

Vi var ju till Ingela igår o hade en fin dag när vi var ute. Men när vi var inne hos henne kom en åskskur med hagel. Härligt ser ni ut att ha haft det. Kram

Nett sa...

Så mysigt du hade det, vilken underbar dag det ser härligt ut. Kram

Rigmor sa...

Vilken lyckad dag!! Å alla snören på rätt plats och rätt tillfälle!! Vilken fin båt sen, alldeles lagom stor också. I mitt tidigare liv ingick båt och slussning, och nu efteråt kan jag erkänna, kul var det inte alltid...stor och tung och alltid stod de som kunde mest och bäst på kajen bredvid...
Fina Peppe...klart han ska bli fotomodell, hoppas han får bra betalt!!
Ha det så gott, är lite upptagen över helgen, men glömmer inte bort dej!!
Kram kram

Yvonne sa...

Tack för fina bilder på slussningen. Klart att Peppe blir modellhan är ju så fin.Nu säger jag natti ifall jag somnar när jag ser tyst vittne.. Pööössen på dej och kram!

Annette sa...

Härliga bilder du har fotat,det är fint vid Göta kanal.Och vilken fin båt dom har.Tur med vädret var väl skönt,sliten Peppe på bilden efter alla intryck denna dag.Kram vännen

Semester & Mat sa...

Ni ser ut att ha haft er en väldig lyckad tur!

Kram

Fenixmonas sa...

Vilken härlig dag ni fick! Så som din Mona skulle även denna Mona vilja tillbringa semestrarn...ombord på en båt!! Kramiz

Villa Frejas bokblogg sa...

Ser härligt ut - och sån tur med vädret.
Så Peppe blir kändis nu då :)
Kram.

Yvonne sa...

Godmorgon! jag vet att det är operation som krävs.Ska till Ortopeden 7aug.Jag klarade också att se hela tyst vittne.Jag tänkte....man vet att det blir stora skador på hjärnan vid skakningar och slag det kan man se på dom som boxas ,hur kan då personer vilja boxas??Morgonkram!

Gilla sa...

Så avundsjuk jag blev. Jag vill också åka på Göta Kanal. Men för min del blir det andra gången. När min man levde åkte vi med Wilhelm Tham från Göteborg till Stockholm och det blev en oförglömlig resa. Det var i början på 1970-talet, samma år som Kungen och Silvia gifte sej.

Men jag vill ha en reprisering av den resan, för den var underbar. Jag kan inte ens se bilderna därifrån, för de är lagrade som dia. Därför blev jag riktigt glad att se dina fina bilder från nu.

Kram/Gilla

Majken sa...

Vad mysigt... vilken bra dag :-)
Här i Trollhättan har vi oxå slussar & jag är uppväxt precis i närheten av dem :-)

Vad kul att Peppe är fotomodell. Vi får väl veta vart vi kan hitta honom...

Kram