Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 15 juli 2012

UNDER MITT PARASOLL

Det finns inget dåligt grillväder bara man har ett parasoll.  I går kväll tänkte vi grilla gubben och jag bara och ta det lite lugnt. Molnen mörknade på mer och mer,men vi hinner sa gubben som är den sanna optimisten till skillnad mot sin fru,hmmm.....
Jo tjena, precis när det var dags att lägga på fläskfilén så kom regnet. Vi har ett gammalt parasoll som gubben snabbt ställde fram. Man spänner upp det som ett paraply, det var bara det att det fastnade aldrig i haken hur vi än försökte. Om nån hade sett oss hade dom nog undrat vad vi höll på med där under parasollet..*skratt*..
Till sist sprang gubben in och hämtade svart tejp som han lindade runt och då satt det uppe...
En glad gubbe hojtar "nu kan du hämta köttet"....
Så grillat blev det, och vi satt på altan och kunde konstatera att vi hade ändå tur med regnet under grillningen. För sen började det ösa ner ordentligt och höll på ända tills det var dags att gå och lägga sig.
Idag är det övervägande molnigt och nån enstaka skur som dyker förbi...
Vi tog en runda vid Rynningeviken tidigare på förmiddagen, och nu var det rätt mycket mygg igen. Dom vaknar till liv efter allt regnande...
Nu ska jag snart börja med maten. Det kommer två söner som båda är gräsänklingar just nu och dom tackar inte nej till mammas mat..*blink*..
Ses....♥
    Regntunga skyar bakom svampen.....

19 kommentarer :

Siita sa...

Nog har det regnat här idag. Nyss uppehåll, första idag. Nu har vi käkat stekt salt sill o löksås. Har en dricka stående här, man blir ju törstig. Kramar

Carina Sjölund sa...

Hahaha, där tänkte ni minsann till.
Alla sätt är bra, utom dom dåliga *L*
Här börjar solen fösöka tränga sig fram, mellan alla molnen :)
Ha en fin Söndag vännen!
Kramen♥

Semester & Mat sa...

JA vad gör man inte för grillat ;)

Kram

Rigmor sa...

Å här har det varit svartare än natta, men det verkade blåsa förbi. Så nu tänker jag spänna på mej röjsågen och se om ryggen håller för det.
Mygg odlar vi, har det visat sej...en tunna full med vatten vid växthuset visade vara ett riktigt barnbördshus för dessa myggor!! Det fullkomligen krälade i tunnan...så nu blir det vattenslangen igen!!
Ha en bra fortsättning på söndagen vännen min!!
Kram kram

Aurora sa...

Härligt väder här idag. somnade nyss i solstolen.Kram

Ama de casa sa...

Hahaha! Är det sommar så SKA man grilla! :-D

Yvonne sa...

Fiffigt!! Vi har också grittat under parasollet,men vårt stannade uppe!Du har så rätt,man ska vara nöjd med vad man har.Det finns dom som inte har tak över huvudet och mat för dagen.Solen har tittat in här då co då.Kram!

Veiken sa...

Det finns lösningar på allt. Idag hade inte er lösning funkat här. Det har blåst småspik hela dagen, men solen har varit framme mest hela tiden! I lä har det varit fint idag! Ha det gott och kram!

Nett sa...

Tur för att det finns parasoll :) de kan vara bra att ha så grillplanerna inte störs. Vi skall här iväg på bio, sista lediga kvällen tillsammans. Kram

Jessica sa...

Hahaha det var nästan vi... men vi valde att vänta tills i morgon. För dom säger att det ska bli fint då. =) ¨
Så jag hoppas det smaka. =) kram

fina frun sa...

haha smart lösning ;)
Här har vi sol idag!

Annette sa...

Nog har det regnat i gysinge också men fredag och lördag var det sol.Men idag när vi skulle ställa hundarna då brakade det loss,men det var mest skurar så det gick bra.Så nu kan du släppa tummarna,jag är nöjd för den här gången.Hoppas det gick bra med grillningen.Kram vännen

Yvonne sa...

Nu är det paus i dekaren,så jag passar på att ge dej nattakramen och Pööösssen!Men du håll med om att han hade behövt fixa till håret??

Yvonne sa...

Visst hade han blivit snygg i en annan frilla? Natti!

Majken sa...

mammas mat... ja det smakar alltid extra gott :-)

maken ser iaf väldigt glad ut att han får grilla... & det finns ju inget dåligt väder... bara dålga...parasoller ;-)

Ha en fin kväll!
Kram

Fenixmonas sa...

Di himmel ser ut som min himmel, fast idag är det blåa flikar emellan...igen! Fast det blåser kallt som attan här...vi har inte ens plockat fram våran grill, här kör jag med ugnen inomhus direkt! Kramiz

Anonym sa...

Goddag ! Då är vi hemma igen! Allt var bra på Öland utom vänträffen vi hade i helgen som blev totalförstörd. Ha en fin dag !

Åse sa...

Är det sommar ska man grilla , parasoll kan vara bra till mycket ! Häftig bild på regn tunga moln !

Villa Frejas bokblogg sa...

Haha, alla sätt är bra, utom de dåliga. Och är det sommar så är det, då ska det grillas :)
Kram.