Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 16 juli 2012

GÖTA KANAL

I morgon blir det en tur ner till Göta kanal och Bergs slussar. Dottern och hennes sambo är där och slussar med båten. Dom har tänkt sig en semester tripp upp till Stockholms skärgård.
Så vi packar matsäckskorgen tar med en engångsgrill och hoppas på skapligt väder. Ska bli roligt och se slussningarna. Så då vet ni vad jag har för mig..*L*... jag måste komma i håg att ladda batterierna till kameran,
Ses....♥

    lånad från nätet
                                även denna lånad från nätet...

17 kommentarer :

Rigmor sa...

Önskar dej en trevlig dag vid slussarna!! Å jag har beställt kanonväder, så det går säkert bra att grilla också...!!
Men du, det är nog så lite till mans nu, man har inte tid med bloggandet lika mycket som på mörkare årstider. Det har vi alla överseende med, och vi återkommer ju så småningom!!
Kör försiktigt i morgon och håll i rätt snöre om du hjälper till!!
Kram kram

Carina Sjölund sa...

Hoppas vädret är med er i morgon :)
Ha det kul, men ta det lugnt *L*
Kramen♥ och natti natti

Yvonne sa...

Då vet jag var du är imorgon..Jag klarade att hålla mej vaken och se hela Wallander.. natti vännen och Pööösss

Fenixmonas sa...

Många år sen jag såg dessa slussar. Hoppas ni får bra väder så det blir en riktigt fin dag! Kramiz

Siita sa...

God morgon. Som vädret ser ut här just nu så blir det toppen. Solsken o blå himmel. Vi ska åka till Ingela. Kram

Yvonne sa...

Godmorgon!Ha en trevlig dag! Såg du färdigt Wallander utan att somna??Morgonkram!

Aurora sa...

Skiljmässodiket nästa. Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Det hade varit kul att åka en bit längs kanalen. Hoppas ni får fint väder.
Kram.

Veiken sa...

Vilken häftig utflykt! Det är så roligt att följa båtar och slussningar längs Göta Kanal! Hoppas ni får toppenväder! Kramar

Yvonne sa...

Du har varit ute på äventyr idag så jag sätter säcken innanför dörren.Ja du vet ju vad det är i den.Pööösss på dej!

Yvonne sa...

Ha ha vi skrev samtidigt! Jag såg också Livet utan dig.Nattikram!

Majken sa...

Vad trevligt :-)

Jag är uppväst vid Trollhättans slussar, men trycker fortfarande att det är mysigt att se slussningen :-)

Kram

Joanna Björkqvist sa...

Snacka om tätt mellan slussarna!!!! Hoppas att går utmärkt!

Kram!

fina frun sa...

Hoppas ni får fint väder. Ha det så kul!!

Fenixmonas sa...

Godmorgon denna onsdag! Tre dagar tills vi får sommar...idag öser det ner här igen! Kramiz

Anonym sa...

Mors,,,Hoppas du/ni får en härlig dag vid slussarna..
Ja jag hade en fin vecka,mestadels fint väder,visst var Enstaka där och skurade ibland..Ja på skogsvägar kan man ha tur ibland,,att jag hann få upp kameran var nog mest en reflex,jag tyckte bara att haren betedde sig lite underligt,men klart vem hade inte gjort det med en järv i hasorna..Haé Kram.

Yvonne sa...

Godmorgon! Hoppas att du har sovit gott!! Kram!