Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 4 juli 2012

ÖPPET??

Hello♥
Hade ni en bra dag i går? Jag njöt i fulla drag av solen och värmen, förmiddagen var kanon med hundkompisarna.Trött Peppe sen som höll sig i skuggan mest. Mellan sonen Stefan kom förbi på eftermiddagen. Han har semester och är gräsänkling eftersom "sambon" och Martin har åkt till Iran för att hälsa på Martins släktingar.Så det lär dröja innan jag får se lille Martin igen.En viss oro ligger och gnager,men jag är ändå glad att Stefan valde att stanna hemma...
Mindre sol i dag än så länge,men den ska komma har dom lovat som vet..varmt är det i alla fall.
I dag är det onsdag, så det blir till att åka och handla  och fylla på i lagren.
Ses...♥

Lavender Rose

13 kommentarer :

Villa Frejas bokblogg sa...

Här kunde vi också njuta av lite sol och värme. Planterade i trädgården och var med barnen och Alvin och badade.
Förstår att du känner oro, man vill ju helst ha sina nära och kära samlade.
Kram.

Nett sa...

Dagen var helt underbar här och vi hade sol med, och faktiskt ganska behaglig värme. Avslutade dagen med bio.. Hoppas att du får en fin Onsdag. Kram

RackarTuss sa...

God förmiddag!
Som det vekar just nu får jag se solen en sväng idag också :D
Kram

Ama de casa sa...

Vi var på semester i Iran 1994, och det var väldigt spännande. Inte alls oroligt, men jobbigt att behöva gå som en påskkärring hela tiden. Det slipper ju Martin i alla fall :-)

sv: Om Örjan siktar in sig på myggorna så lär han inte få häcken full - han äter med munnen ;-)

Anonym sa...

Hej du,,ja nu har det varit 2 varma dagar,skönt...
Ja du den melodin var en svår en,,kanske inte så lätt att tänka som jag..Haé Kramen.

Aurora sa...

Här skiner solen för fullt. Gott så det förslår. Kram

Carina Sjölund sa...

I morse hade vi riktigt soligt och varmt. Men allt efter timmarna gick, så mulnade det på. Så nu sitter jag med långärmad tröja inomhus :)
Är det det som kallas sommar *L*
Kramen♥ha en toppen dag

Joanna Björkqvist sa...

Jag skulle också behöva åka och handla men ids inte riktigt... Svårt med mathandling när man snart ska åka iväg i några dagar, för det är lätt att något hinner bli gammalt även om man inte tokhandlar...

Så glad jag blev över din bokbeställning idag - TACK! Jag har redan postat den! Förhoppningsvis finns den i en brevlådan nära dig (!) redan imorgon!

Kram!

Disa E sa...

Ja det är alltid jobbigt när dom far och reser , ungar och så.
Värmen får vi inte riktigt känna på här, men solglimtar har vi börjat få.

Ha en skön afton.
kram

Nett sa...

NU så här efter denna dagen måste jag säga att det har varit skönare och varmare idag. :) Kram

Yvonne sa...

Vi har haft solen häridag igen!Förstår din oro! Kram!

Siita sa...

Hoppas hon kommer åter med sonsonen din. Jag förstår din oro. Hennes släktingar är nog inte att leka med. Kram

Lisbeth sa...

Jag skulle också bli lite orolig men du får tänka positivt. Så kul för honom att få hälsa på den "andra" sidan. Det är ju så att har man två kulturer kan man bara bli hel om man få dela båda.
Kram