Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 20 juli 2012

ATT FÅ FÖTTERNA SKRUBBADE

Ja i dessa ljuvliga sommartider när man går mycket barfota ute blir lätt fötterna smutsiga och behöver lite extra skrubbning. Hittade dessa fotborstar i en tidning, undrar om det kan vara nåt??

Dom vinner ingen skönhetstävling precis, men tänk så smart att automatiskt tvätta och massera fötterna samtidigt som du duschar..*L*...
Sandalen är utformad så att den rengör alla delar av foten, även mellan tårna.
Den fäster stadigt på golvet med sugproppar,
Ja jisses vad dom hittar på...inget för den som är kittlig..*skratt*..
Underbart sommarväder har vi än så länge. Trots att dom hotat med regnskurar ev, med åska.
Men min tvätt hänger så fint ute och den lär hinna bli torr i alla fall.
Men det ska bli roligt och se om det håller uppe till kvällen när vi ska grilla??
Ses...♥

21 kommentarer :

Anonym sa...

Hej du,,med denna fotborste skulle jag nog skratta ihjäl mig,så fotkittlig som jag är...
Ja det blev en fräsig lådbil,,poppis bland barnen..Tofflorna är ovant att gå med detta stuk på sulan..Haé Bra Kram.

Gilla sa...

Innan jag hade läst färdigt ditt inlägg tänkte jag: Oj som det måste killa i fötterna. Det tycker ju farfar0heppe också. ;-D.

Sv: Det var verkligen godsaker vi stoppade in i går. Idag har vi inte råkat ut för nåt regn i alla fall. Skönt att nån har haft bra väder i alla fall.

Ha en härlig helg med massor av god mat.

Kram/Gilla

Siita sa...

Det där du vore en borste för mej. Jag älskar att bli kliad om fötterna. Nu har den dagliga regnskuren kommit hit även blandad med åska. Inget grillväder här inte. Kram

Diana sa...

Haha, jag hade kanske pallat det men jag vet en fotkittlig Batman som hade dött! :)

Yvonne sa...

Ska man ha dom skorna i duschen?? SkruttMärta är en go person med hjärtat på rätta stället.Och det är du med!Du är min specielle nattivän !!! Min prins sitter med mej när jag bloggar.Kram!

Maria sa...

Ja men de kanske inte vore så dumt, vi har ju en massa punkter på fötterna som kanske också kan må bra av lite aktivitet. Va ni såg ut att ha haft en fin och skön dag med dottern.
Önskar er en fin helg/kramen

Aurora sa...

Jag tror de kliar alldeles hemskt mellan tårna. Kram

Nett sa...

Kanske kan vara något ;) Ang fötter så skall jag testa fiskspa i turkiet när jag kommer dit :) Kram

Susanne P sa...

Hahaha! Ja, vad de hittar på! HUR ska man kunna stå i duschen i sånna?
Men man blir säkert ren och fräsch! ;)
Kram

Veiken sa...

WOW! Den skulle jag vilja testa....superhäftig. Kvällskramen kommer här!

Semester & Mat sa...

Ja det kanske vore något att testa ;)
Hoppas ni hade väder så det gick att grilla.

Kram

Gunilla Dahl sa...

Tittar in för att önska dig en riktigt skön helg! /Kramen

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Den ser rätt cool ut måste jag säga.

Sv: När jag är i trädgården går de alldeles bredvid. Ett sagoland kanske ... för så är det där :D

Yvonne sa...

Nu har jag sett filmen på ettan och är gäsp! trött! Jag klarade det utan att somna!!!natti vännen Pööössss!

Diana sa...

Sv: Det var vars två varma mackor, det mättar rejält! :)

Fenixmonas sa...

Det vore då inget för min gubbe i alla fall...han är så kittlig så det knappt går att kika på hans fötter innan han tjuter!
Inget regn här, men kallt även idag med bara nio grader. Kramiz

Yvonne sa...

Godmorgon! Härlig kväll du hade igår.Ha nu en riktig bra dag! Morgonkram!

Anonym sa...

Mors,,Visst har det varit en ovanligt regnig sommar,,men det höga vattenflödet har nog sin orsak i dels regnandet uppöver mot dalarna
+den sena våren,magasinen var väl redan överfulla och när det sen kom mer och mer regn så måste dom släppa på mer och mer vatten utefter älven..Ja jag har alltid gillat text och bild,,fast de fakta om Laxön har jag hämtat från nätet..Haé Kram.

Camilla sa...

Haha..tänkte just då jag såg dom. Det där är inget för mig och mina kittliga fötter :)
Nä..jag fortsätter med att köra med en vanlig fotfil,tvål och vatten.
Kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Såna där fotborstar hade kanske varit nåt för mig som fått riktiga tantfötter nu i sommar ;)
Kram.

Linda sa...

De är nog supersköna!