Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 5 juli 2012

VÄRMEN STIGER

Ja nu börjar det bli lite väl varmt inomhus trots öppna fönster. Värmen lagras väl i tegelväggarna,svalast nere i källaren. Men jag klagar inte, det är så fullkomligt njutbart med sommriga dagar och dom än så länge ljusa kvällarna som är ljumma och behagliga.
Peppe pustar lite på prommisarna,dom blir inte alltför långa nu i solvärmen.Morgon och kväll är bäst enligt honom..*L*...
Ses...♥

14 kommentarer :

Yvonne sa...

Idag är det svalare här...Ofta så känner djuren sånt vi inte ser.Jag kom ridande på en stig en gång ,då hästen la in bromsen..Jag såg inget märkvärdigt men efter några sekunder så stod det en älg sidan om oss.Hästen tvärvände,och jag lovar dej jag fick en ritt jag aldrig glömmer.Hästar är rädda för älgar.Ha en bra dag! Kram!

Paula´z Diarie sa...

Igår var det jättevarmt o det ser bättre ut idag också..

KOmmer uppdatering senare i veckan på bloggen, orkar inte riktigt nu då vi haft så mycket på gång....

HA en fin dag!

Kram

Diana sa...

Det är ganska lagom varmt nu tycker jag, soligt men inte för hett!

Sv: Strandpromenaden i helsingborg har ett ställe vid bron som eka, mer vet jag inte... haha! :)

Carina Sjölund sa...

Visst är det härligt väder, man riktigt njuter :)
Men jätte långa promenader blir det inte. Men Izor brukar ligga en stund i solen på morgonen, sedan är det skuggan som gäller :)
Ha en fin dag i solen vännen!
Kramen♥

ansepanse sa...

igår hade vi också pustigt :) äntligen liksom, början på den här dagen verkar lovande
han är så fin din Peppe
kramar

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja, man får passa på morgon o kväll. Men härligt med långa kvällar även om jag inte vill att det är för varmt.
Kram.

Rigmor sa...

Riktigt gött väder...och jag hoppas att luftkonditionering kommit igång på jobbet igen, ska snart iväg och jobba nämligen!!
Blir ett litet blogguppehåll under helgen...men jag följer dej via mobilen!!
Kram kram

Yvonne sa...

De flesta hästar är rädda för ålgar Ja jag fick en rejäl tur.Hon skenade och stanade inte förrän vi kom upp på vägen.Kram!

Åse sa...

Men hur vacker är han inte Peppe, underbar !

Siita sa...

Hejsan. Nu är det härligt. Min sem har börjat. Hoppas solen får vara framme i 4 veckor nu. Kram

Veiken sa...

Peppe ser verkligen ut att njuta av den numer vackra och varma sommaren :) KRam

Nett sa...

Javisst är det skönt, hur skönt som helst.. vi har varit ute och avslutade detta med att handla hem lite mat, och jag var in på bolaget så jag skall ta mig en kall drink ikväll :) Kram

ansepanse sa...

Sv: nej, inte från någon växt, det måste vara från någon insekt
visst blir det en härlig doft på kläder som hängt ute
kramar

Majken sa...

Varmt & skönt har vi haft det idag verkligen. Efter promenaden så var Zingo helt slut så¨han lade sig i solgasset på terassen & pressade i en kvart sen kröp han in flåsandes.. Jag fattas inte vad han ska göra i solen... Samma på em när dottern kom hem.. ut & sola igen..Det måset vara skönt fast det blir lite för varmt....

Vilken fin bild på Peppe :-)
Kram