Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 26 juli 2012

EN NY LEKSAK

Gubben har skaffat sig en ny "leksak".   För födelsedags pengarna han fick så har han varit iväg och köpt sig en röjsåg. Han såg så nöjd ut när han packade upp den och provkörde. Full mundering på trots värmen..*L*..
Så nu har han att göra om man så säger..........
I dag har vi lite mer moln, men varmt är det ändå. I natt var det svettigt trots öppet fönster, Peppe har bytt plats flera gånger och dunsat ner på svalare ställen...
Nu ska vi passa på och ta morgonrundan, sen får vi se vad det blir..
Ses....♥

myspace comments

22 kommentarer :

Semester & Mat sa...

Ja det är tur att vi är roade på olika vis ;)

Ama de casa sa...

Kul med en ny leksak, klart den måste invigas på en endaste gång :-)

Nett sa...

Härligt roande, en man för sin röjsåg. En kvinna av att få se hans nöje.. tur att inte vi har de lasterna. :) Kram

Hanna sa...

Tja, det är ju olika vad vi anser är leksaker och vad som gör oss glada. Och tur är väl det..
En röjsåg är nog inte riktigt min grej dock.
Svar: Visst är det läskigt med skorpionsgift i medicin, känns ju inte hälsosamt.
KRAM

Anonym sa...

Hej du,,Härligt det är en sak som de flesta gubbar vill ha,,sen gör den en massa nytta oxå,om man har lite yta att köra den på..Haé Kram.

Åse sa...

Kul för maken med ny leksak ;-) ha en härlig dag !

Siita sa...

Sådan leksak har min gubbe med. Kram

Hanna sa...

Jag tror precis som du att det blir viktigare att visa sin tillhörighet när du inte längre är kvar på det stället du är uppvuxen på och känner att du tillhör.
Apropå kvinno och manskläder så är jag lite kluven jag tycker att det skall vara lite skilland, samtidigt som jag tycker att det inte behöver vara någon skillnad. Passformen är ju givetvis olika men jag kan känna att det är tråkigt att killar har så lite valmöjligheter när det gäller kläder. Det är synd tycker jag. Hade varit kul om killar också kunde få ha kjol på sig och lite mer mönster och färger.

KRAMAR

Carina Sjölund sa...

Alltid roligt med nya leksaker :)
Ha det fint i solen♥
Kramen♥♥

Diana sa...

karlar och deras leksaker... tsss. Men den kommer ju till nytta, hehe.

Sv: Jag har inte bränt mig, blir brun-röd! Jobbade inatt med sömnen sen idag var god!

Ama de casa sa...

sv: Du borde testa Klädesholmens kaviar. Har lika stor andel rom som Kalles, men är krämigare på nåt vis. Testa! :-)
(Fast jag tror inte att den finns i randigt... ;-) )

Roggan sa...

Han måste varit varm när han röjde. Jag har tur som bara har förmiddagssol. Vi har inte genomgående bostadsrätter här. Så det blir svalt när man ska lägga sig. Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Här är det varmt som attan ;) och jag vet inte hur många gånger jag vakade i natt av Alvin som bytte sovplats till nåt svalare på golvet.
Kan tro att gubben är stolt över sin nya manickmojäng :)
Kram.

Nett sa...

Vad kul, då köpte vi våra maskiner samtidigt ungefär :) Och för nästan samma pris. Så synd att de inte används för egentligen så är det mycket bra maskiner. Jag funderar på om jag skall ta och sälja min. Kram

Sanna sa...

Lite roar små barn som man säger men fint blir det i alla fall efteråt.
Hade jag vetat att han velat haft en sådan hade ni kunnat ta vår som vi tog hem från landet. Ingen vill ha den här...haha.

Idag har Chabo äntligen badat och han var verkligen våt i ordets bemärkelse. Så nu gör väl inte fästingmedlet så stor nytta kan jag tänkia mig men hunden måste ju få roa sig han också.

Kramisar

Camilla sa...

Haha, tyyypiskt manlig leksak!!! ;)
Jösses så varmt det har varit idag, jag har t.o.m premiärbadat! :)
Kram kram

Susanne P sa...

DET tycker jag var en bra leksak till mannen. Sen blir det väldigt mycket gjort när de "leker"! ;)
Kram

Gunilla Dahl sa...

Hej vännen! Hoppas allt är bra med dig. Jag har var dålig på att både skriva och var inne här hos dig och hälsa på. Jag förstår verkligen att gubben din var glad över presenten! /Stor kram

Herr Nilssons Fru sa...

Vilken bra leksak o nyttig:)
Faktiskt tycker jag de är ganska kul att köra med dom där ibland:)

Dom gör verklgen underverk!!

Kramiz från Fru Nilsson

Camilla sa...

Nytta med nöja,liksom :)
Vad köpte du för leksak då? En hängmatta? ;)
Kram!

Disa E sa...

Alltid bra med röjsåg.
Vet flera här omkring som skulle behöva sådana! ;o))

Ha en fin fredag.
kram

Sanna sa...

Trevlig helg Mita och ha det bäst!
Kramar