Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 1 juli 2012

PAUSA STOPPA

Jag håller på och kör igenom filerna på datorn, och då finns det ett fält där det står "Pausa- Stoppa" då kom jag helt osökt att tänka på låten med Panetoz  " Dansa - Pausa" den spelas ju ganska så mycket nu så den har jag i skallen nu och sitter och hummar på.Peppe och gubben blänger lite undrande på mig..*L*..
Gubben förresten,han sa att i dag köper vi Kebab tallrik, förmodligen var han sugen på det och jag slipper stå i köket och svettas. För fy vilken kvav luft det är i dag så det kan bli skönt att slå sig ner bara utan ansträngning och äta.
liten Peppe undrar, "hur får man ut godis ur den här?"

16 kommentarer :

Carina Sjölund sa...

Perfekt att beställa mat en varm sommardag :)

Klart Peppe gubben hittar på en lösning, så godiset kommer ut :)
Puss på nosen till honom♥
Kramen till dig vännen♥

Ama de casa sa...

Först gnälls det på regnet, och nu är det för kvavt? ;-)

sv: Jag skulle vilja stoppa in haloumiost i såna där smördegsbollar, men det är så attans svårt att få tag i här nere...

Aurora sa...

Här blev det sill och potatis idag. För sista gången hoppas jag. Vi har haft fint väder i eftermiddag. Kram

Siita sa...

Klart han finner ut hur man gör. Kram

Diana sa...

Jag har Sean Banans schlagerlåt på huvudet. Batman är rätt nära att döda mig... :)

Anonym sa...

Hejsan,,Ja det kanske blir årets sommarplåga..Skönt att slippa stå vid spisen då..Kul när det blir klurigt..Haé Kramen.

Majken sa...

Ja det kan du fundera på Peppe :-)

Vad gott med Kebab :-)
Ha en fin kväll!
Kram

Mia systeryster sa...

Men vilken söt LITEN Peppe!
Varma dagar är supersköna om man slipper stå i köket. Min gubbe fick stå ute o grilla idag(igen) så slapp jag stå i köket;)
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

En av barnens favoritlåtar just nu :)
Kram.

Annette sa...

Den låten har jag haft på hjärnan också,ungdomarna i köket spelar ju den till och från.Men gud vilken goding trodde nästan att du hade skaffat en till hihi!Ja imorgon fyller våran yngsta 2år tänk vad tiden går fort.Vi var också lata det blev en pizza nu ikväll det är inte dumt heller.Kram vännen

Vicke sa...

En kebab-tallrik går alltid ner, ha en fortsatt trevlig sommar nu

Lisbeth sa...

Riktigt mums med sådana måltider ibland. Bara det inte blir för ofta. Jag brukar ta en kebab rulle med vitlöks sås. Hjälp nu blev jag sugen undrar när de stänger.
Kram

Yvonne sa...

Då har vi haft samma kvava väder.Man svittades utan att röra på sig.. Natti nu vännen och sov så gott! Nattikram och Pöössen

Fenixmonas sa...

Inget kvavt väder här inte, nej här är det kallt! Regnat till o från hela helgen...Ibland är det gott med hämtmat! Kramiz

Disa E sa...

Ja, det är verkligen kvavt och kvalmigt.
Får se hur det blir idag då?
Solen tittar ju fram som omväxling! :o)
Kram och ha det gott!

Camilla sa...

Perfekt att hämta hem mat en kvalmig dag.
Och en regnig dag,är det också bra att hämta hem färdig mat.
Och en solig dag ;)
Kram!