Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 2 juli 2012

MARIEKEX OCH CIDER

Just nu är jag inne i en period av att frossa i Mariekex. Dom är så goda i sin enkelhet, jag brukar ta en trave till kvällsteet vilket jag dricker nu tillsammans med Wallander...ja jag tittar alltså på deckaren.
Sen måste jag bekänna en sak. Jag har aldrig druckit stark-cider, jo det är faktiskt sant. Varför vet jag inte??
Men nu ska det bli ändring på det. Vanlig cider har jag druckit och det är ju gott, så nu är det verkligen dags att prova. Jag var och köpte rosévin på eftermiddagen så då passade jag på att köpa lite cider också...

Nej men inte köpte jag väl så här mycket,haha....bilden är lånad på nätet...
Nu fortsätter Wallander,
Ses......
             

13 kommentarer :

Yvonne sa...

Kollar också Wallander Såå stor nattakram och PÖÖÖSSS!

Carina Sjölund sa...

Har oxå kollat på Wallander.
Är en riktig toppen deckare :)
Sov gott vännen!
Kramen♥

Fenixmonas sa...

Hade gärna sett Wallander men här springer vi runt i ekorrhjulet och sängdag är det varje kväll klockan 20...Igår var jag inte hemma förrän strax före 19 och då kommer inte TV:n på alls. kramiz

Disa E sa...

Mariekex brukar jag också mumsa på, fast i en mer kladdig röra, för jag smular ner det i kaffet så det blir som en gröt. :o))
Hänger med sen barnsben ! :o/
Cider är väl gott, men det får jag migrän av så det dricker jag inte.
I övrigt tittade jag på andra program med andra mord. ;o)
Kraaaaaaaaam & ha en fin dag.

Browneyedgirl sa...

=) Godmorgon <3 Sussat sött? Här skiner solen, man får passa på att vara ute med morgon kaffet, om bara värmen var vaken med....
Hoppas du har det fint! Kramen

Afrodite sa...

Cider som är sååå gott en varm sommardag! Tur att du äntligen provade! Du måste testa "Xider - chili/mandarin". Skitgod! Och "Rekorderlig - jordgubb/lime". Som saft! =)
Kram på dig!

Yvonne sa...

Godmorgon! Orkade du se färdigt Wallander?? Morgonkram!

Anonym sa...

Hej! Kollar in för att se om Peppe är vaken. Jao Peppe kan nog vara vaken men däremot sömntutan Mita tror jag ligger och drar sig. He He !! Kram Vännen !

Rigmor sa...

Nu satte jag morgonkaffet i vrångstrupen...först tänkte, jisses va hon ska prova...!!Men sen läste jag vidare...starkcider har jag druckit någon gång, föredrar nog "vanlig" cider runt 4,5%, tycker inte om den starka spritsmaken som blir. Fast det är klart, jag har ju inte provat alla sorter...får väl höra när den här dagen är slut om du gått igenom lagret och vad du tycker...***gapskrattar**!!
Tänker att passa på att vara ute min lediga dag nu, det hänger ju något gult på himlen som verkar vara trevligt!
Kram kram

Yvonne sa...

Jag klarade också att se färdigt Wallander.Ingen sol här men det är 16+ ändå! Kram!

Anonym sa...

Ja jädrar vad hon har fyllt barskåpet tänkte jag,,men se det var lur..Jo i dag är väl första riktiga sommardagen,med strålande sol och varmt redan på morgonen..Min bror hade 2 projekt i dag,så jag var där med kameran och var mest i vägen tror jag..Haé Kram.

Lisbeth sa...

Aj aj då nu kom vi på dig mitt i skåpet. jag gillar också cider men vissa av de starka smakar mest alkohol så man får prova sig fram. Lycka till att hitta en favorit det finns lite att välja på
Kram på dig

Majken sa...

Jag har just nu en passion för Brago kex :-)

Klart du ska smaka på cider från systemet. xide tycker jag är väldigt goda den med pineple är smarrig :-)

Kram