Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 7 juli 2012

DUSCHTVÅL SOM BODYLOTION

Igår hade jag fil i latten och i morse när jag hade duschat så skulle jag smörja in mig med lotion som jag brukar. Det är bara det att jag hade köpt en ny LdB loton och den tänkte jag testa.Så jag tog flaskan och började smörja in mig. Men den gick aldrig in i huden utan la sig som ett vitt klet utanpå.
Vad är det här för knepig lotion tänkte jag, så jag var tvungen att hämta glasögonen och läsa på flaskan.
Det var inte lotion,utan duschtvål,phaaa....på affären så tog jag den från hyllan där lotionflaskorna  stod,och den luktade väldigt gott tyckte jag, men någon hade tydligen ställt den fel...
Så jag fick ta en dusch till för att få bort tvålen. Tänk om jag hade gått ute och det börjat regna och så hade mina armar börjat löddra sig, vilken fantasi jag har,haha....

                      bild lånad på nätet♥

Idag är det gråmulet väder,men ack så kvavt, känns som åska i luften men ändå inte. Det är hög luftfuktighet,så skulle solen komma fram blev det en oliiidlig värme antagligen....
Haaa de......♥

    En morsdags-ros som växer så fint♥

17 kommentarer :

Aurora sa...

Den tabben har jag också gjort och även tagit lotion i håret i stället för schampo. Man kisar lite försiktigt på flaskan och tror man tar rätt. Kram

Carina Sjölund sa...

Hahah, du är ju bara för underbar :)
Här är det kvavt och varmt. Undra om det är åska på gång???
Kramen på dig♥

Nett sa...

Haha, så det kan gå.. lätt att ta fel om kunden innan har ställt den fel i hyllan, har hänt mig med. Kram

Ama de casa sa...

Hahaha! Du hade kanske kunnat tas som rabiessmittad? ;-)

Siita sa...

Du som jag får börja att ha glasögonen med till affären. Tänk om du löddrat ner överallt om regnet kommit. Nu du så kommer solen här igen. Inte varit framme sen i morse. Kramar

Yvonne sa...

Tokfia!!! Med den luftfuktigheten vi har nu så hade du snart börjat löddra ... Natti min vän! Sov så gott !Kramen och Pöössen!

Gilla sa...

Som det kan hända. Jag skulle inte GILLA att få duschcreme istället för hudcreme.

Himmel såna fina rosor!

Sv: Det var som om en sten föll från mitt hjärta, när jag hittade klänningen. Viveka på Viva Nilla är en mycket rar och trevlig dam. Du hade säkert också hittat en klänning hos henne.

Kram/Gilla

Anonym sa...

Kväller,,Ja det finns mycket smått och gott på alla gubbdagis även för kvinnor,,men nog är det mest vuxna gossar som handlar där,,ja det är ett vackert träd eller buske..Kramen.

Fenixmonas sa...

Hehehe...jag kan se din min framför mig när du ser vad du smörjt in dig med! Så snopet! Fast du blev ju välduschad! Kramiz!

Yvonne sa...

Godmorgon vännen! Ha en bra dag idag! Morgonkram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Och tänk om det INTE hade börjat regna - vad torr hy du hade fått av all tvål fortsätter jag att fundera ;)
Kram.

syren sa...

Så kan det gå.Vacker ros!kram

Anonym sa...

Ja det känns väldigt klibbigt,jag vinkade åt en kompis som gick förbi och blev alldeles svettig på ryggen.Puh.Jag får säga som barnbarnet Loke,"Nu blev jag svettig mellan kläderna"
Dimman ligger ganska tät och det småregnar lite..Haé Kramen.

Yvonne sa...

Gå in och kolla Tinas recept.Det var den gången hon var hos Lillbabs.Kram!

Camilla sa...

Hahaha, ja det hade ju varit en härlig syn och få se diggåeendes alldeles löddrig på gatorna! :D
Hihi, skämt å sido, jag har också gjort tabben att tagit på hyllan där det stått felplacerat!

kram kram

Lisbeth sa...

Ldb är Lbd du ska se vad mjuk du blir efter den duschen. Hoppas du fortsätter att sätta ett litet betyg på dina cider. Den du visar där har jag aldrig druckit så den får jag köpa hem och ställa i skåpet tills andan faller på
Ha en fin kväll

Majken sa...

Hoppas ni har bättre väder Idag?
"skratt" då blev du dubbelt så ren igår :-)

Ha en fin måndag!
Kram