Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 31 juli 2012

MAN BLIR BESVIKEN

Ja när man har sett fram emot nånting och fixat och gjort i ordning så blir det inget med det man tänkt.
I dag när jag vaknade så kände jag att det värkte lite i magen, men jag tänkte att det går nog över. Jag hade gjort i ordning det vi skulle ha med oss,matsäck och fika och lite annat.  Fast min mage ville annorlunda, det onda tilltog så det var bara att ställa in turen ner till Göta kanal. Det är mina tarmfickor som spökar,men nu var det längesen jag hade så här ont.
Men det är bara att gilla läget, och vädret är inte så värst muntert heller, med moln och regnskurar emellanåt.
Så därför sitter jag här och stirrar dystert på datorn. Jag låg en stund förut,men gubben håller ju på med fönstren så jag måste vara lite hantlangare där emellanåt...
Med tanke på vädret så frågade jag gubben om han måste göra det där nu?
Då svarade han..." att lite utmaningar ,måste man ha," phaaa..
Ses....♥

11 kommentarer :

Disa E sa...

Usch då..inget kul lät det där.
Krya på sig och hoppas magen snart är bättre.
Kram

Siita sa...

Hoppas din mage är bättre nu. Jag glömde inte kameran där, utan glömde ta upp den o fota. Haha hur dumt det kan bli när man skriver för snabbt Kram

Carina Sjölund sa...

Stackare, inte är det väl magsjuka du råkat ut för? :(
Krya på kramen till dig vännen♥♥

Veiken sa...

Fy så tråkigt! Man behöver inte alls gilla läget, men det är ju inget att göra åt. Förresten finns det inget som hjälper. Synd att du missade dagens utflykt, men det kommer väl fler tillfällen! :) Kramar

Diana sa...

Åh vad surt! Hoppas att du känner dig bättre nu!

Mia systeryster sa...

Usch, hoppas du kryar på dig. Synd på utflykten!!
Sv: Fy så hemska att ha en hund med epilepsi.Vilken mardröm det måste ha varit för er! Själv så var vi helt knäckta när Bella fick sitt anfall. Hoppas att det bara var en enstaka och inte kommer flera gånger! Trodde hon skulle dö, o har inte kunnat sova i natt heller, för jag trodde att det skulle hända igen, (vilket det inte gjorde)
Kram

ansepanse sa...

vad tråkigt med inställd utflykt och hoppas att din mage känns bättre redan nu
kramar

ansepanse sa...

Sv: tack, det måste vara härligt att få arbeta med djuren på Järvsö zoo, jag tycker om djur, alla möjliga djur
kramar

Anonym sa...

Men det var då själva f-n,att magen ska spöka,när det var kul på gång..Jag har varit på sjön i Karlholms skärgård,,kom några skurar,och blåst,,blev några små solglimtar också..Krya på dig nu.Kramen.

Rigmor sa...

Men din stackare då...det blir extra surt när man har saker inplanerade dessutom. Har själv problem med magen, så jag vet...
Ja du...här har det småregnat, ingen åska eller störtskurar. Så mellan skurarna har jag hunnit klippa gräset och köra slut på en tank i röjsågen...tanken var att jag skulle släpa bort riset ikväll, men det är lite för blött...och istället sitter jag här vid datorn!!
Krya på dej vännen!!
Kram kram

Annette sa...

Men du va tråkigt hoppas du är piggare nu.Här slutade det att regna vid lunch tiden.Blev en skön eftermiddag fast det blåste lite.Kram vännen