Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 21 juli 2012

SOLSKEN OCH BARNAKVITTER

Solen har vi redan här trots att dom pratar om moln och eventuella regnskurar som ska dra förbi,hmm..kan man lita på SMHI:s prognoser? Det blir som det blir,och den här veckan klagar då inte jag på vädret. Vi kunde till och med grilla i går kväll trots mörka moln som sen försvann så snällt...
Som sagt,finväder har vi redan och på eftermiddan kommer Amanda och Ida och ska sova över tills i morgon. Det första som Ida kommer säga när hon dyker upp det är nog,  " fammo,jag har kaffekoppar" hon har nämligen blivit smittad av Amandas vattenkoppor. Tråkigt för henne nu blev det inget kalas i går på tre-årsdagen,det är framflyttat,ja det som skulle varit med lekkamraterna.
Men i morgon kommer den närmaste släkten och fikar med tårta och presenter.Det blir inte så jobbigt,vi är ju rätt lugna av oss..*L*..
Så jag lär somna i kväll med skavsår i öronen,hehe...men det är ju roligt också.  Roligt ska mamma och pappa ha också som är bjudna på grillparty i kväll. Hoppas dom är pigga och alerta i morgon  till kalaset..*blink*...
Peppe ligger utsträckt på min säng och snarkar, det blev jobbigt med prommisen runt Rynningeviken förut. Är han trött och vill sova ostört så går han in och lägger sig plutten.....
Ok, ses eller hörs kanske i kväll,annars i morgon kväll....♥

                                                          

23 kommentarer :

Siita sa...

Tråkigt att hon fått kaffekoppar. Roligt att komma ihåg konstiga ord barn o barnbarn sagt när dom var små. Kram

Aurora sa...

De där "kaffekopparna" smittar genom nyckelhålet sägs det. Hoppas ni haft dem. Kram

Tävlingsbloggen sa...

Hej. Vi har en tävlingsblogg där man vinner flera besökare och annat.
Vi har precis startat bloggen så vi skulle jätte gärna vilja att du delade med dej av bloggen.
Länkar den på din blogg, länkbyte osv.
Hör gärna av dej!
kram :)

Yvonne sa...

Jag har bara varit och klippt mej ,handlat och lagat mat idag! Då ska jag vara försiktig och bara viska godnatt och krama försiktigt.. Peppe börjar bli gubbig*L*Kram!

Joanna Björkqvist sa...

Vi har haft strålande solsken hela dagen - helt ljuvligt!

Hoppas du får en fortsatt fin lördagskväll!

Kram!

Camilla sa...

Törs jag säga att vi har haft ännu en dag med sol :)
Nä..det törs jag inte. Men det har vi haft,ska du veta :)
Kram!

Åse sa...

kaffekoppar är inget kul det kliar ju så. Härlig bild på fin peppe

Carina Sjölund sa...

Små barn är ju bara för underbara, med sina ord och ideer :)
Här har vi haft underbart väder idag!
Fin bild på snyggingen♥
Kramen vännen♥

Susanne P sa...

Inte roligt med "kaffekoppar" på sommaren.
Kram

Yvonne sa...

Nu har jag lyckats hålla mej vakenoch sett filmen på ettan.Det var sista avsnittet på Downton Abbey.Jag viskar natti och ger dej en försiktig kram och pöööss

Yvonne sa...

Godmorgon! Solen är här 12.9+,hoppas att den stannar hela dan.Morgonkram!

Anonym sa...

Mors,,Ja dessa storslagna vyer,lockar mit öga,även ditt ser jag..Vädret verkar leva ett oroligt liv denna sommar,undrar om det finns någon som är nöjd med det som varit hitintills,,tror inte det..Ha en Myskväll nu med barnen..Kramen.

Ama de casa sa...

Trevligt med finbesök, men jobbigt med kaffekoppar... :-)

fina frun sa...

Ha det så kul med tjejerna!

Majken sa...

Tråkigt med kaffekoppor ;-) men lika bra att hå dem när man e liten. Jag fick dem när jag var 18år och har ALDRIG varit så sjuk som då :-)

Hoppas du inte har för mycket öronskav och att du får en bra söndag!
Kram

Nett sa...

Så söta barnen är, konstigt när vi vuxna säger fel så är det inte lika gulligt ;) Kram

Annette sa...

Jasså Ida har kaffekoppor dom är roliga dom små liven.Här har det också grillats har klarat oss från regn ännu.Ryss värmen kommer nog nu Marita jag börjar jobba i morgon,haha tänk att fyra veckor går så fort. Men var gör det man får väl njuta på kvällarna istället.Kram vännen

Yvonne sa...

Mita vännen!!! Håll med om att Vargskulle behöva gå till frisören!Jag ska försöka hålla mej vaken till slutet.. Nattakram och PÖÖÖSS!

Semester & Mat sa...

Hoppas att hon klarar sig undan ifrån alltför många koppor.

Kram

Yvonne sa...

Godmorgon! Jooo glimten har han,den hade man sett bättre om han hade klippt sig. Morgonkram!

Browneyedgirl sa...

Godmorgon =)
Man får ta vara på solen när den tittar fram, vips så regnar det igen och vips så är det sol igen =) Allt bra med dig?
Lämnar en kram <3

Anonym sa...

Hej! Jag litar inte på SMHI's prognoser. I Aftonbladet har det stått flera gånger under sommaren att " NU kommer Värmen " Pyttsan !! Jag litar mera på min barometer som hänger på väggen. Ha en fin dag !

Majken sa...

hej hoppas allt är bra?

Visst oroar man sig för sina barn/ungdomar, kanske inte mest för vad de kan göra utan för vad som kan hända med dem.. Samhället har blivit tuffare....
'
Ha en fin dag!
Kram