Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 1 oktober 2012

DROTTNING DAHLIA♥

Sensommarens drottning brukar Dahlian kallas. När mycket i trädgården redan har blommat ut så gör hon sin entré. I dom mest raffinerade kreationer dessutom.
Och Dahlior är generösa,dom blommar i Augusti och håller in i Oktober.
Först när frostnätterna börjar komma så tackar dom för sig.
Än så länge blommar mina även om dom börjar se lite risiga ut motför i Augusti och in i September. Men så länge som inte frostnätterna kommer så hänger dom allt i....

                       

                     
Bilderna är tagna tidigare.  Det är dottern som har gett mig knölarna,och det är andra sommaren dom blommar,och det tacksamma är att dom blir bara fler och kraftigare.
Tacksamt är det inte med regnet som öser ner nu, det har ju ändå varit skapligt under dan med lite duggregn emellanåt. Så vi har kunnat gå emellan dropparna jag och Peppe...*
Nehej, dags att börja med kvällsmaten,det kurrar i magen..
Ses....♥

Cool Scraps for Facebook

14 kommentarer :

Carina Sjölund sa...

Vilka vackra blommor, den röda gillar jag :)

Har nyss kommit från svampskogen. Kan du gissa hur många svampar jag hittade? jo, 15 stycken. Inte illa va *L* :)
Ha en fin kväll vännen!
Kramen♥

Sanna sa...

Jag sparade förr i tiden knölarna som fick övervintra i garaget i tidningspapper. Numera köper jag färdiga och kastar när det är så dags. Just dahliorna slängde jag förra veckan och var som snor att ta på bladen när blommorna ramlat och fastnat. Håller med om att blommorna är vackra.

Kram /S

Siita sa...

Tycker det är jobbigt med Dahliaknölar som ska upp o sparas. Jag har fotat nya jackan kommer i morgon. Kram

Roggan sa...

Så härliga blommor. Fast nu går vi mot kallare tider och det gillar jag inte. Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Underbara blommor.
Vi har haft jättefint väder idag, inget regn.

Kramiz

Yvonne :-) sa...

Så vackra dahlior.. Dom kan verkligen kallas drottning höst! Natta nu vännen och sov så gott!! nattakram och Pööss!

Maria sa...

Dahlior är sååå fina blommor men glömma dom när frosten kommer e ingen hit. Knölarna är som ja ush äckliga.
Hoppas du är bättre i örat för gå å lyssna på knaster kan ju inte va roligt.
Ha en skön dag/kramizar

Aurora sa...

Vi har ett grannpar som är trädgårdsfantaster och just nu är hela deras trädgård fylld av blommande Dahlior. Vackert som attan. Kram

Browneyedgirl sa...

Dom är så vackra =) Hade sådana förra året men glömde övervintra dom. Kram vännen <3

Anonym sa...

Mors,,Vet ej om min kommentar gick fram,såg lustigt ut,,Men fler textremsor kommer..Haé Kram.

Yvonne sa...

Godmorgon vännen! Kom du till sängen igår kväll??? Ha en bra dag! Morgonkram!

Diana sa...

Den där vita var ju fantastiskt fin!

Annette sa...

Dahlior är mina blommor det fast man får vara på sin vakt nu i fall det blir frost.Den röda är väldigt vacker som du har på bild.Kram

Majken sa...

Jättefina blommor :-)

Hoppas du & Peppe får en mysig onsdag!
Kram