Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 20 oktober 2012

JAG ÄR SÅ DÅLIG**

Ni har säkert märkt att bloggen inte ligger högst på prioriteringen hos mig. Dåligt med inlägg och ännu sämre med att svara på kommentarer.  Det är inte bara det att Bamse tar upp en hel del tid,och även Peppe som ska få sitt. Det är jag väldigt noga med.
Det blir en del extra besök också, många som vill träffa Bamse och gosa med honom.
Idag har Amanda och Ida varit här hela dan nästan och då är det full fart, och nu sover Bamse som klubbad.
Regnat har det gjort hela dan och gör fortfarande, det är riktigt riktigt jäkla trist. Men nästa vecka verkar det bli en bättring.
Ikväll får det bli slappar mat , med andra ord pizza**
Amanda och Ida har lekt bakom stängd  grind i dag, annars får dom inte vara i fred mycket..*
Här har han hämtat sonens sko och när han får syn på mig med kameran tar han ett språng framåt,
Vad håller matte i? Går det att äta månntro?  *
Men äta på tuggpinnen det får man göra i alla fall..
På eftermiddagen bakade vi äppelpaj jag och barnen, dom var så duktiga och pajen blev supergod och saftig.
Men själva äter dom hellre kex och kakor,
Om ni tycker pallen ser skamfilad ut så ska den vara det,den nya looken,hehe....
Peppe var faktiskt med en hel del mitt i smeten, men kom Bamse för nära då smet han undan lite..
Man kan vara knähund trots att man är stor,
Nu dags för Bamses ena kvällsmål, senare blir det att kolla på finalen i Körslaget...*
Ses.....♥
(Om jag inte somnar vid tv,n så tar jag mig en bloggrunda sen..*)

16 kommentarer :

Siita sa...

Du har det gott med hudar o barnbarn. Hoppas vi klarar oss, Kram

Sussi sa...

Förstår precis vad du menar. Spike är lite skeptisk till män bl a. Han har efter att ha bytt hem några gånger utvecklat några olater som vi jobbar med att få bort. Nu försöker vi träffa så många folk som möjligt när vi är lediga och kan så han vänjer sig vid männen i vår bekantskapskrets. Att dom inte är något farliga. Det tar sin tid! Men Men.. Vovvarna går först :)

Kramisar

Yvonne sa...

Vilken charmig knähund.. Bamse är ett charmtroll.. God natt vännen .nattakram och pööössss... Från skåningen

Hörni sa...

Så fina barnbarn du har, förstår att de lekar bakom grind, valpar kan vara ganska jobbiga, hur söta de än är. :)
Kram

Browneyedgirl sa...

God morgon =) Önskar dig och dina söta vovvar en härlig söndag, ja och din man med förstås =)
Kram <3

Anonym sa...

Hej! Jag behöver hjälp med en sak som jag skrivit på min blogg idag !! Ha det bra !

Rigmor sa...

Jo men jag har redan förstått...det tar tid med småbarn, antingen de har två eller fyra ben!! Nästa helg blir det fullt hus här, tre barnbarn ska sova över från fredag till söndag...kommer inte heller att ha mycken tid för dator eller blogg...
Han är väl för söt då Bamse...så oskyldig med skon...ser ut som han tänker att hur gick det här till, hur hamnade den här...inte var det jag...Å Peppe, han verkligen visar lillhusse att han också kan vara gullig och sitta i knä...!!
Ha en riktigt bra söndag, och förhoppningsvis får vi uppehåll i alla fall!!
Kram kram

Majken sa...

Fullt ös... då har man inte lika mycket tid för bloggen & vet du det är HELT OK.Det är viktigare med dem som finns där hemma ju :-)
Fast vi är ju glada att du inte glömmer oss :-)

Du skrev om pallen, jag trodde du menade sonens byxor hahahah & DE är ju högsta modet ju :-)

Klart att Peppe är en knähund.. en stilig sådan & Bamse är såå söt :-)

Ha en fin söndag!
Kram

Yvonne sa...

Verkar inte som om jag får komma hem idag.. Det är söndag och inga undersökningar görs. Jag fick åka in för jag svimmade 2 gånger . Jag har Ipaden mej mej så att jag kan hänga med i syberymden.. Kram !

Aurora sa...

Den där knähunden har väl ingen tanke på att knät ska räcka till åt en till. Kram

syren sa...

Jag förstår dig verkligen att du inte hinner vara på bloggen.Det är samma här fast jag har inga hundar som tar upp min tid utan det är andra orsaker. Underbara bilder bjuder du på! kram

Äppelblom sa...

Det "rör sig" omkring dig ser jag.
Då stelnar man inte till i första taget.
Önskar dig en lugnare vecka och många kramar till dig!

Anonym sa...

Ja pizza är ok ibland.
Pajen såg smarrig ut
fina bilder på bamse
O visst kan man va knähund fast man är stor

:)

Siita sa...

Hejsan. Idag har du inte fått så mycket regn på dej. Snart orkar du blogga som vanligt igen. Kram

Anonym sa...

hej du..Korvarna smakade bra,men jag skulle haft lite mer tillsammans med svampen,kanske palsternacka och selleri,och så fegade jag med kryddningen..Men det blir bättre nästa gång..Heé myspysigt med vovvarna och guben..Kram.

Annette sa...

Vi klarar oss säkert bara du visar dig lite här på bloggen. Det blir ju fullt upp med en valp i början.Har lagt ut några bilder på bloggen på hanen.Mer kommer på hemsidan i veckan.I dag klarade vi nästa utan regn.Men tjejerna fick en långis i alla fall.Mys nu med din lilla och Peppe också förstås.Kram vännen