Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 17 oktober 2012

JAG FICK EN BOK MED POSTEN**

Ja i brevlådan låg den här boken,och vet ni jag hade glömt bort den faktiskt. Det är så mycket annat just nu..*
Den omtalade boken plus en fin skön sjal som följde med som bonus. Nu får vi se när den blir läst.
Ja annars då idag, jo vädret är ju som det är,ingen höjdare. Men ute är vi, och när vi kommer in så sover Bamse gott efter allt springande och busande. Han är väldigt följsam måste jag säga och kommer som ett skott när jag ropar med fladdrande öron..*L*..ja hans öron som fladdrar alltså..*
Peppe verkar lite mer nyfiken i dag på Bamse men det får inte bli nån närkontakt än..*
Jag får gömma godis högt upp, annars tar Bamse för mycket han är ju otroligt snabb för att vara så liten.
Peppe kikar och har läget under kontroll..*
Jag lägger ut nån enstaka liten bit till Bamse så han får leta,han ser ju hur Peppe gör,
Nu ska jag göra kvällsmat,klockan är halv sex redan,inte undra på att magen kurrar..*
Ses...♥

24 kommentarer :

Anonym sa...

Ja klart du har lite mer att pyssla med nu,då du blivit småhundsförälder.
Jag har väl haft samma vädertyp som du,tror jag..Jag var in till Gevaliarosteriet på fm,handlade lite kaffe,och surrade lite med gamla arbetskamrater,alltid kul..Se nu till så du stillar din hunger..Haé Kram.

Herr Nilssons Fru sa...

Tänk vad Bamse kan få dig att glömma:) Vad duktig Peppe är som kan leta godis i träden, häftigt:)

Dom är för härliga de små liven.

Kramiz o god onsdagsafton

Rantamor sa...

Så mycket hundbus och hundmys du har bland alla höstlöv...
och bamse var då för söt, med fladdrande öron och allt.
Måste också börja läsa mina böcker som blitt liggande i sommar.

Tjingelingen.

fianathome sa...

Fina bilder. gillar stilen Peppe har :)
kram
Fia

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHAHAHA !!!!! Det ser ut som Peppe håller i trädet så det inte ska ramla HAHAHAHAHAHHA !!!! Ha det bra !

Anonym sa...

Kväller..jag tycker det blir bra,,saknade rödbetor,,men det var inga i skafferiet,,så nästa gång,då kommer jag att ha rödisar hemma..men du får testa..Haé Kram.

Anonym sa...

ja valpar lär sig snabbt seciellt om de finns vuxna hundar som visar

Yvonne sa...

Då blir det läsning om kvällarna nu! Sov så gott! Nattikram och Pööss!

Siita sa...

Vi fick fint väder i Sthlm. Men kameran gick sönder. Ha det gött. Kramar

Fenixmonas sa...

Peppe är ju himla duktig så han är ju en bra lärare för lilla Bamse...Närkontakten kommer nog, men ibland är det bra att skynda långsamt! Kramiz

Nett sa...

Vilken fin sjal du fick med till boken, ser hur läcker ut som helst :) hundarna ser ut att trivas bra ihop. Kram

Diana sa...

Vad kul att det går bra med dem, hoppas det fungerar att sätta ihop dem med!
Du får berätta vad du tyckte om boken sen, sjukt nyfiken ju!

Yvonne sa...

Godmorgon vännen! Ha nu en bra dag! Morgonkram!

Camilla sa...

Den där boken har man ju hört talas om. Ser verkligen framemot att få höra vad DU tyckte om boken.
Kram!

Rigmor sa...

Boken är jag tyvärr inte så påläst om...men sjalen...den var jädrans så snygg!!
Å lilla Peppegubben, han vänjer sej väl med tiden att vara storebror, men det är tufft förstår jag...hans alldeles egna matte, som han varit ensam om, sen kommer det en lurvig urbota söt varelse och tar plats...klart man har rätt att vara småsur och grinig!!
Ha en riktigt skön torsdag, och tyvärr...vädret är som vanligt!!
Kram kram

Åse sa...

Godis uppletande det kör jag oxå med, så blir det nöjt trötta. Ha en fin torsdag, här bjuds det på solsken och städning :-) Kram

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Tänk att hundar älskar att leta efter godis :)

Vilken härlig bild på Peppe.

Carina Sjölund sa...

Söka godis är någonting vovvarna gillar, stor som liten :)

Han är bara för gosig din Peppegubbe♥
Kramen goa vän♥

Afrodite sa...

Stannar till och lämnar dig en stor KRAM! :)

Anonym sa...

Hej du..Kul för Peppe hoppas Lukas blir glad..
Än så länge är det uppehåll men det ser grådisigt ut,så det vete fasiken om det inte blir regn fram på dan..Jag såg några blåa hål tidigare,men nu är det Grått-Grått..Haé Kram.

Diana sa...

Sv: Klart små valpar tar tid, är han rumsren?

Mita sa...

Jag lyssnar själv på den boken nu, rätt porrig =)
Kul att se vad du haft för dig under min bloggpaus!

ansepanse sa...

mm, de måste ju få lika :)
jag har alltid sökfrukost till Nemo och Sluggo, vi har så att vi kan gå runt härnere och då går jag och slänger ut en torrfoderbit i taget, jag får ju också motion :) och så letar båda vovvarna runt, runt
kramar

Veiken sa...

Härliga bilder på ina små.... Boken ligger på allas läppar nu och jag vet inte om jag är jätteintressera av att läsa den. Får höra vad folk säger först! Kram