Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 21 april 2012

ATT SIPPA LITE RÖTT

Det låter väl fint,att sippa lite vin, undrar var det uttrycket kommer ifrån?  Jag håller på och testar lite olika viner,sen skriver jag vilka som är bra och mindre bra. Men efter några glas så är alla viner ok,haha....nej nu ska jag inte skämt om det här.  Att hitta ett riktigt gott vin är en konst i sig. Jag är ingen expert absolut inte, men man har ju suttit med vid middagar där det är vinkunnigt folk och dom dricker vin på ett helt annat sätt än vi vanliga dödliga...*L*...
Jag skulle vilja hitta en fin väska till bag-in-boxen, vad säger ni om den här?


Eller den läckra rosa??


Nåja, vilka I-lands problem eller hur? Varför skriver jag då om det här? Ja kanske för att jag sitter här och sippar på ett glas rött i väntan på maten. Vad blir det för mat i kväll då? Ja inget märkvärdigt men gott, det blir hemmagjorda hamburgare med tillbehör,och till det ska jag inte dricka vin. Utan faktiskt en coca cola, jag gillar den drickan och brukar ibland köpa dom där små gammaldags flaskorna. Jag tycker det smakar bättre ur dom än att dricka ur tex, en burk.
Nu ska jag gömma lite pannkisbitar till Peppe som han får leta på,sen blir det matmys framför tv,n
Haa de...♥





orkut scraps

29 kommentarer :

Villa Frejas bokblogg sa...

Här slippas vitt. Jag har turen som har en enormt kunnig vinexpert i min svåger som dessutom jobbar på bolaget :) Masi är annars ett vin, både rött och vitt som går hem i alla lägen. Dock inte därför min lilla kallas för Masi ;)
Kram.

ansepanse sa...

här dricks inget vin överhuvudtaget, dricker hellre FUN-saft :)
kramar och en fin lördagskväll till dig

Siita sa...

Vi köper alltid vitt i bag in boxar. Rött dricker vi inte. Ha en trevlig kväll. Nu ska det bli god natt för Thea. Allt är vaför nu. Kram

Äppelblom sa...

Så bra att du testar viner, för då kan ju du tipsa oss andra om du hittar något som är riktigt gott.
Här köper vi bara på flaska. Det räcker gott och väl till gubben och mig.
Ha nu en fortsatt fin lördagkväll!
Kram

Susanne P sa...

Att beställa in ett glas rött är ungefär som att beställa in en talrik mat...
Det finns en massa olika varianter. Nu låter jag som den värsta vi experten men det är jag inte! Men visst har det gått ett och annat glas rött genom denna lever. ;)
Kram

Nett sa...

Snygga väskor till vinbox, jag har sett inne på en virkgrupp som jag är med i att det var någon som virkade en väska och det var skitfräckt :) Kram

Susanne P sa...

Sv. Japp du gissade mitt i prick! Utställning igen! Förra utställningen fick "vi" lite kritik att vi var något för tjock för dagen så nu ligger vi i hårdträning! ;)

Yvonne sa...

Har du inte provat MBT skor ??Jag har ett par innan så jag kan gå med dom. Nattikram!Och pööösseen!

Yvonne sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag vet inte varifrån uttrycket kommer, men å andra sidan är jag allt utom bevandrad i vinets värld.

Här hemma gäller endast burköl! :P

Yvonne sa...

Det är en träningssak.Man kan fråga om man får låna hem.Jag har blivit mycket bättre i ryggen sen jag började använda mina skor. .. Nattikram!

fina frun sa...

De översta var ju jättefina!
Hoppas burgare och kvällsmys blev lyckat!

Fenixmonas sa...

Jag är inte heller någon vinkännare men tar gärna vitt vin till maten om det ska vara lite festligt. Rött dricker jag inte för då somnar jag direkt. Kramiz

Malin sa...

Jag tycker vi har lärt oss genom åren vilka druvor och distrikt vi föredrar, det är mest från italien och bara rött och klart man kan dricka rött till hamburgare, fungerar alldeles utmärkt ;-)
Kram

Camilla sa...

Övning ger färdighet. Snart är vi rena rama vinproffsen ;)
Kram!

RackarTuss sa...

Vi åt kyckling m potatisklyftor i ugn och grönt.

Sv: jo du - hoppas det blir varmare snart *brrr* så det blir trevligare för oss åskådare.

Vicke sa...

har du sippat klart nu????

Mia systeryster sa...

Jag gillar både vitt o rött vin, men om jag äter hamburgare så ska det helst vara coka cola;)
Kram

Sami sa...

Den första väskan (vernissage) var ju skitsnygg :) jag skulle ha valt den.

Ama de casa sa...

Jag brukar köpa en Gran reserva.
En femliters dunk (gran=stor) som ha har i garaget (typ reserva-dunk). Jodå, jag är lite av en finsmakare när det gäller vin :-D

Nett sa...

Det kanske du skulle ta och testa med att virka en sådan, det borde inte vara så svårt :) Kram

Gilla sa...

Att sippa vin betyder väl att man ska smutta på det och inte dricka i stora klunkar. :-)

De där baginboxväskorna var fina. Jag skulle ju föredra de rutiga. Annars har jag sett många fina exemplar ute.

Hamburgarna låter gott, men inte Colan. Det är nåt jag aldrig har gillat.

Kram/Gilla

Sussi sa...

Jag köper nästan alltid bag in box när jag handlar. Det går åt en del om man är två som sippar på helgerna ;)
Mina favoriter är Gosa, Castillo de Anna eller Opel springs. Milda billiga och goda viner

Kramisar

Carina Sjölund sa...

Finns mycket goda viner. Men en som jag har fastnat för är.... Chill out!

Den rosa väska gillar jag :)
Men dom översta var inte så tokiga dom heller :))
Ha en fin Söndag vännen♥
Kramen♥

Lisbeth sa...

Goda viner i mindre mängd är jag jätteförtjust i. Här blir det mest vin på flaska eftersom jag ensam dricker rött vin. Hinner aldrig få i mig boxen. Jag älskar också cola är barnsligt förtjust i det. Det ska var riktig variant inte Ica:s Lite is i och en citronskiva sen är lyckan fullständig
Kram

Rigmor sa...

Här sippas det inte något, varken rött eller vitt...kan bero på att det är söndag, eller att jag jobbar en sån där j-vla delad tur och bara är hemma på lunch eller för att jag egentligen inte är någon älskare av vin??!! Till maten ska det vara vatten,med eller utan bubbel, och ska jag dricka något för att det ska sätta sej i knäna eller så, ja då får det bli cider eller nån god sliskig drink...!! Men det blir inte så ofta...
Tack för att du tar dej tid med att titta in hos mej, även om jag dessa jobbarhelger varken orkar eller hinner att vara så aktiv här i bloggvärlden!!
Kram kram

mufflo sa...

Jag tror jag tar en av väskorna...........

Veiken sa...

Jag struntar i alla förståsigpåare. Det jag tycker är gott dricker jag! Här är det också rödtjut som gäller! Hoppas du hittar ett gott vin och kan rekommendera sedan! Kram

Majken sa...

Om jag ska ge dig ett vintips för oss vanliga människor som sippar vin än hit än dit ;-)
Då kan jag rekommendera Zinfandeldruvan. I BiB finns Cline & SomeZin som jag testat. Kryddrika, mustiga goda :-)
Tyckte även att Casa petronales från Chile var mycket gott & makens favvo är Gato Negro från Chile OM man ska välja prisvärda röda BiB viner

KRAM