Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 19 april 2012

HJÄLP MED PANNKIS GRÄDDNING

Ja det fick jag i kväll när Amanda och Ida kom förbi, medans vi fixade pannkakorna så fick mamma och pappa lite hjälp med deklarationen av farfar. Bra arbetsfördelning eller hur? ..*L*..

                                             bild lånad på google


Två trötta tjejer efter en dag på dagis och sen hjälpa farmor med pannkisarna. Soffmys med Tom och Jerry och snart dags för att åka hem och sova....
Nu ska jag ta mig en mugg te och slappa i soffan med nånting på tv,vad vet jag inte...
Haa de...♥

                       

15 kommentarer :

Anonym sa...

Fniss
har hört ett annat namn för pensionärer kan vara "pannkisar"!!

Söta tjejer

Hälsningar från mormor till 2 killar

Yvonne sa...

Goa barnbarn du har.. Nu ska jag natta mej så.... natti på dej och PÖÖSS!

Anonym sa...

Kul att du oxå fick lite Snooztid..Ja guldet åter i Gävle..Haé Kram.

Maria sa...

Mystiska saker som händer med Peppes leksaker.
Gott att få komma till farmor å få pannkakor och för farmor att få mysa lite med trollungarna.
Kramizar

Pem sa...

Myspys med prinsessorna! Oj så stora dom har blivit =O)
Kramar i massor Mita!!!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Pannkakor är så gott! :)

Fenixmonas sa...

Ja, det var ett bra byte! Ser så gott ut med pannkakor! Kramiz

Camilla sa...

Vilken myspys kväll.
Kram!

Yvonne sa...

Godmorgon! Jag är inte heller intresserad av ishockey. Ha en bra dag! Morgonkram!

Vicke sa...

det såg gott ut och bra hjälp hade du

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilken mysig dag ni fick tillsammans.
Kram.

Rigmor sa...

Skulle nog ha kommit förbi en sväng igårkväll också...inte för deklarationen för den är klar, utan för att det var länge sen jag åt pannkakor...
Vilket väder vi har idag!! Kan detta ens vara tillåtet...?? Eu och Säpo och allt vad vi har i detta land, vad gör de en dag som denna, sitter och rullar tummarna, eller...??!! Å snart är det dags att fara till kyrkorgården för urnnedsättning, jag förstår varför himlen gråter. Sen är det bara att vänta på provsvar på prinsen, känns som om det vore långfredag.
Ha en bra dag vännen, och det ska bli intressant och veta om ni får reda på vem som skojat med Peppe och hans leksak...!!
Kram kram

Nett sa...

Barnens favorit, pannkakor. Minns min yngsta dotter när vi var utomlands (Bulgarien) hon var så kräsen gällande mat, men där sålde de nygräddade pannkakor i varje hörn så det blev en hel del köpta där. Kram

Anonym sa...

Morsning,,här är det bara grått än så länge,,men det pratas om sn,,hemska tanke..Haé så bra du kan.Kram.

Camilla sa...

Vad stora de har blivit dina barnbarn! Sååå goa tjejjer! <3
Fy tusan vilket ruskväder vi har här idag, snöblandat regn vräker ner! Näää nu får det banne mig bli lite värme snart!

Trevlig helg på dig!
Kram