Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 24 april 2012

MYSIGT MED APRILVÄDER????

Hur många som tycker det är mysigt med Aprilväder räcker upp en hand.....ja, det ante mig. Övervägande gillar det inte. Det beror förmodligen på att det slår om så fort att man inte hinner förbereda sig. Man kan bli jäkligt dyngsur om man har otur.
Nu hann vi våran prommis förut Peppe och jag. Det var jätteskönt med sol och lagomt varmt. Vi knatade runt Rynningeviken, stannade och småpratade med andra hundfolk,kollade in fågellivet. Vi åkte hem, satt ute ett tag med fika, sen slog det tvärt om. Himlen tväröppnade sig med både regn och hagel. Sen höll det på ett bra tag. Vilken tur vi hade som inte befann oss nere vid sjön. Vad blöta vi hade blivit då...
Men nu är finvädret borta känns det som, fast ett par timmar fick vi  njuta i alla fall...
Haaa de...♥


24 kommentarer :

Carina Sjölund sa...

Ja, rätt som det regne, kom det en skur :)
Hoppas det håller upp här tills vi har varit på busstund med vovs.

Men härligt att du fick fika ute i alla fall *L*
Kramen vännen♥

Rigmor sa...

Å hör och häpna vännen...jag hängde INTE ut tvätten...men det har inte heller kommit en droppe regn här!! Så lokala skurar var det nog.
Sen blev jag inspirerad av föreläsningen i går kväll, så nu har jag varit och handlat en säck hönsgödsel, så nu kommer åtminstone kattdamerna att bli lyckliga!! Ska försöka hinna städa ur det sista ur husbilen också och sen kanske en liten promenad på kvällskvisten, antingen blir det för att kolla grodorna i dammen eller också blir det för att kolla om trollskogen är sej lik...så den här dagen kommer nog att gå!!
Kram kram

ansepanse sa...

sådant väder hade vi igår, idag har det varit uppehåll
kramar

Aurora sa...

Här har det varit uppehåll hela dagen förutom nyss när jag gick ut i trädgården och skulle räfsa lite löv. Stora regndroppar kom från Ingenstans. jag skyndade in och regnet slutade.

Siita sa...

Hejsan. Satt på jobbet vid lunchen o då regnade det på altanen utanför matsalen men inte på vägen som är 3 m bort. Kram

Vicke sa...

vilken tur ni hade iaf, ha en fin kväll nu

ansepanse sa...

Sv: jo, J gick genom besiktningen :)
kramar

Marre&Rasmus sa...

Ja, April är ju en lura månad och den gillas här inte, hm. Fast här sken solen och inte en droppe regn, hi.

Ha det gött. Kramiz

Ama de casa sa...

Jag, jag, jag! (viftar med handen)
Jag gillar aprilväder! Fast det som är här nere då, förstås... :-)

Roggan sa...

Här har vi haft sol nästan hela dagen, men vindarna är fortfarande kalla. Kram

Stattinskan sa...

Hallå där - jag räckte minsann inte upp handen ;-) Här är sol och ganska många grader över +10 ;-D

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Ja, vad ska man säga om aprilvädret...

Idag var det ganska soligt, och i morgon ska det visst regna hela dagen... :S

Runt 5 grader varmt har vi :S

Maria sa...

Ja ibland får man va glad för de lilla men du hann med en del uteaktivitet ändå. Här har varit riktigt skönt idag men de kan ju ändra sig till imorgon.
Ha en skön dag/kramizar

Sussi sa...

Tur ni hann in i alla fall..
Håller med dig. Jag är inte speciellt förtjust i aprilvädret. Härhemma fick vi massvis med regn idag men där jag jobbar kom inte en droppe!

Kramisar

Mia systeryster sa...

Nej, usch för april väder! Idag har vi haft riktigt fint vårväder här=D
Kram

Gilla sa...

Jag gillar då inte aprilväder, så jag får väl säga att du hade tur när du var ute med vovven. Att det sen började ösa ner var inte skoj.

Sv: Jag skrämde väl inte vettet ur dej med min historia. Man är ju orolig ibland att nån tar illa upp. Men det är inte illa ment.

Jag har inte några rosor, bara blomkrukor och sånt på balkongen, så jag behöver inte klippa till dom.

Ha det allra bäst.


Kram/Gilla

Yvonne sa...

Jag räckte upp handen. April väder har en speciell tjusning.Man kan gå ut torr komma hem blöt eller tvärtom.. Natti vännen och glöm inte att borsta bissingarna.. Pööss!

Majken sa...

Man får vara glad för det lilla ;-) Ni fick ju iaf en riktigt härlig förmiddagspromenad i solen :-)

Här har vi haft uppehåll hela dagen & sol hela förmiddagen.. Härligt! :-)

Ha en fin kväll!'
Kram

Semester & Mat sa...

Vart lite regnstänk här också idag, men hade turen på vår sida och det var när vi var på väg hem :)

Fenixmonas sa...

Nej det är inte något höjdarväder! Bara att hoppas att det inte följer med och också blir vårt majväder...Kramiz

Jessica sa...

Hej och god morgon =) ja nej tack, gillar inte april väder, men hoppas på att det blir varmt och fin snart. =) ha en bra dag. =) kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag räcker upp båda händerna och viftar ;)
Kram.

Browneyedgirl sa...

Lite fö ombytligt för min smak =)
Men tur ni hann njuta en stund vännen. Kramen och ta hand om er

Nett sa...

Idag räcker jag upp handen, för vi har en stor gul sol uppe på himlen :) Kram