Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 15 april 2012

VAD HAR JAG GJORT HELA DAGEN?

Det undrar jag också, men den har rullat på alldeles för fort i alla fall. Underbart fint väder fick vi i dag också, bara en regnskur,men då satt vi och drack kaffe så det gjorde inte så mycket när vi hade tak över huvudet. Sen kom solen tillbaks och den har stannat kvar det tackar och bockar vi för.
På förmiddan tog vi våran runda vid Rynningeviken, njöt av finvädret och fågelsången. När vi precis kommit hem så dök sonen Stefan upp och bytte till sommardäcken. Han skulle gjort det förra helgen men det kom lite annat emellan.Nu är det fixat i alla fall så mamma slipper tjata, för det gör man ju trots att barnen är vuxna för längesen..*L*...
Han blev kvar på mat och fika. Ja sen har jag mest suttit ute och gottat mig i solstolen och läst ut boken jag höll på med.
Lite senare tog vi Peppe och åkte ut till Karlslunds herrgård och gick runt där. Där är också ett otroligt fint strövområde. Sen finns det en hel del hästar eftersom det är ridskola där. Peppe vågade sig fram och fick faktiskt en puss på nosen av en stor fin svart häst. Attans också att jag inte fick fram mobilen och kunde knäppa en bild.
Nehej, nu ska jag inte sitta här och svamla längre. Måste dra fram dammsugaren och få undan gruset från golvet i hallen. Så småningom blir det att mysa ner sig i soffan och kolla på Mästarnas mästare och sen Titanic...
Haa de....♥


                                       

15 kommentarer :

Jessica sa...

Hej hop =) jag har inte gjort så speciellt mycket heller om jag ska vara ärlig =) . man får vara lat på söndagar.. =) Kram

Camilla sa...

Haha, ja tänk ibland så blir det sådär att man tänker; "Vad har jag gjort idag?"


Men som du ser, så blir listan ganska lång ändå, med många olika små vardagsgrejjer...

Det är väl skönt med sånna dagar tycker jag som inte är fulla med planerade aktiviteter och måsten!

Kram på dig! <3

Marre sa...

Ser att ni också haft en fin söndag och härliga bilder ;)

Nu är det soffan som gäller då man fått så mycket frisk luft, hehe.

Ha det gött. Kramiz

Sussi sa...

Att göra ingenting brukar göra så att klockan springer iväg ;)
Vad skönt det lät att sitta i solstolen och läsa bok. Här renoverades det idag. Jag fick titta på solen innifrån istället..

Kramisar

Siita sa...

Härligt. Vi håller på att kolla att hyra en husbil till bloggträffen i maj

Disa E sa...

Så härligt snöfritt ni har.
Ha en skön Söndagkväll.
kram

Sami sa...

Vad fint det är i Rynningeviken =) Kolla bilderna från tjäderspelet när du har tid :)

Äppelblom sa...

Tack snälla för svaret på min fråga.
Ha det gott i veckan!
Kram

Yvonne sa...

Smyger på tå in och ger dej natta kram och pöössen!

Yvonne sa...

Smyger på tå in och ger dej natta kram och pöössen!

Anonym sa...

God kväll,,En fin dag blev det i dag,inget speciellt har jag gjort sen jag kom hem från Vreta,,Kollat på hockey,skit oxå Brynäs förlorade..Kollade sen på Mästarna,kul gäng..Haé Kram.

Fenixmonas sa...

Helgen försvann med en rasande fart o som vanligt så hann jag inte med allt jag tänkt mig...Här får allt vinterdäcken sitta kvar ett tag till för nu sjunker temperaturen igen! Kramiz

Yvonne sa...

Godmorgon! Vet inte om jag vill kalla honom trädgårdsmästare! Jag hörde dej inte igår kväll. Men tack för kram och pööss! Ha en bra dag .. Morgonkram!

Camilla sa...

Jag kan då tala om vad jag har gjort.
Jag har putsat 12 fönster. Nu har jag "bara" 5 kvar. Men dom tar jag på fredag då jag är ledig.
Du vet...det är ju inte bara att putsa fönster. Nä..man ska stryka och en städning av rummet tillkommer ju också.
S..nu har jag bara ETT rum kvar.
Sedan är det VÅÅÅR ;)
Kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Låter som en kanon helg det där.
Kram.