Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 3 april 2012

PEPPE ÄR NYDUSCHAD, OCH VARFÖR?

Ja det var inget jag hade planerat att duscha honom i dag. MEN! Jag blev så illa tvungen,och varför. Varje hundägares fasa när söta fina vovven rullar sig njutningsfullt i människoskit,och dessutom käkar....matte forsar fram som en älg genom skogen när man inser vad som händer. Inte hjälper det att skrika heller,varje hund slår såklart dövörat till i det läget,haaa.....
Prommenaden hem blir inte munter med en stinkande hund som inte fattade varför matte var så bister plötsligt.
Så nu ligger en trött och nyduschad Peppe på min säng och sussar så gott i solen. Jag ska ändå byta överkast, därför fick han lägga sig där.
Inte första gången som det händer,och ve och fasa säkert inte den sista heller...
Hur smakade min latte och macka efter det där? Jodå, jag var faktiskt jäkligt hungrig konstigt nog
Haa de..♥

17 kommentarer :

Sanna sa...

Baskade jyckar som gör så här...hehe

Fast nu blev han ju fin till påsk till skillnad mot min som ser alldeles vildvuxen ut. Efter påsk är det hand tur och hinner inet nu.
Skoj att se bild idag ocksdå. :)

Kramisar!☻

Anonym sa...

Hej! Så fint som han sover och blivit badad så förstår jag ju varför han rullade sig i skiten när matte pysslar om honom så. Ha en HUNDERBAR dag!

Villa Frejas bokblogg sa...

Å fy farao. Men varför bajsar människor i skogen? (och varför envisas hundar att äta och rulla sig i det?). Antar att han fick en rejäl tandborstning också, Peppe-busen.
Kram.

Siita sa...

Oj inte kul när det blir så. Dumma folk som bajsar där ni ska gå fram. Ha det gott nu. Kram

Aurora sa...

Jag antar att dina mattor for sin kos under torkningsprocessen. Men skönt att du har en hund som luktar gott igen. Kram

ansepanse sa...

usch vad äckligt, Sluggo gjorde likadant häromdagen fast då var det något slags djurbajs eftersom det var i vår trädgård, inget människobajs här inte som tur är
kramar

Susanne P sa...

Och det finns ju inget som är sååååå gott, enligt hundarna.
Fy f*n vad de stinker efter en sån måltid och aldrig förr så helt plötsligt så är de så gossigsugna....

Nä, det är nog inte sista gången det händer men varför måste vissa göra sina behov ute i det fria?!
Kram

Sussi sa...

haha men Peppe då!!! Straffet blev en dusch.. Eller Peppe kanske gillar att duscha?
Däremot undrar man vad det är för människor som bajsar i skogen. Så bråttom kan det väl inte vara så man inte kan hålla sig till en toalett.. ?? Om man nu blir tvungen så kanske man kan gömma det väl innan man går därifrån!

Kramisar

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Det är så vidrigt när dem gör så!! :S

Yvonne sa...

Örk!! Borstade du tänderna på honom också?? Natti vännen och sov så gott.. Pööss!

Majken sa...

skitgott ;-)
Ja fy farao vad äckligt men hundar verkar ÄLSKA detta... :-(

Man är inte lika noga med en puss av sin svansviftare sen..
Men härligt med en ren hund :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Ann-Sofi MATSAFARI sa...

oj! Hoppsan så det kan gå ibland! Nu luktar jycken gott i alla fall:)

Annette sa...

Men Peppe då så får man inte göra.Du ser ju helt slut ut på kortet,efter duschningen.Våra gillar inte nu när kottarna inte är frysta.tur är väl det räcker att man får jaga dom på vintern.Ha en solig Onsdag.Kram vännen

Fenixmonas sa...

Hihihi...vilken lycka...för en vovve! Fast jag förstår att matte inte alls var glad! Ingen puss på nosen denna dag då...Kramiz!

Yvonne sa...

Godmorgon! Men Peppe måste ju lukta fortfarande räligt från munnen.Ha en bra dag! Morgonkram!

Browneyedgirl sa...

Vilken liten söting till busvovve =) Och så ligger han där så oskyldigt, är ju så man bara vill pussa på honom *hihi* Hoppas du får en bra dag! Kramen

Marre sa...

Usch, här har man haft turen då Rasmus aldrig brytt sig om äcklig baja och ännu mindre rullat sig idet, hu. Ja, ibland är det riktigt roligt att vara hundägare, eller hur, hehe.

Ha det gött. Kramiz