Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 25 april 2012

PÅSKGODIS KVAR

Det är helt otroligt att en godis älskare som jag har kvar påskgodis. Men hönan måste ha värpt lite väl mycket.För nog tycker jag att vi har ätit...

Men det är en stor och rejäl höna också. Nej nu ska jag inte tänka på godis utan börja med maten. Hungern gör sig påmind, vi tog en redig långprommis på eftermiddagen jag och Peppe ute vid Karlslunds sköna omgivning. På hemväg kom det några regnstänk annars har det varit skapligt väder i dag.
Jag har betat av räkningshögen också, skönt och få det gjort,även om kontot lättade en hel del.....
Nu ska jag börja med maten. Medelhavssoppa blir det, ett bloggrecept från Margit, kika in till henne här jag tror hon hade receptet i ett inlägg nyligen. En väldigt god soppa.
Haa de...♥

                   

14 kommentarer :

Carina Sjölund sa...

Vart köper man en sådan duktig värp höna :)
Sådan vill jag oxå ha, godis gris som jag är :)
Kramen goa vännen♥

Siita sa...

Vårt godis gick åt då barn o barnbarn var hemma under påsk. Kram

Majken sa...

Det lät gott... ska nog kika in där :-)
Vi har oxå påskgodisar kvar MEN inte så många GODA som du har... kan vi byta? :-P

Ha en fin kväll!
Kram

Annette sa...

Denna höna skulle jag vilja ha,som värper så mycket godis.Jag är så trött på detta väder nu,vi fick regn nu i kväll.Undra om solen har gått i ide.Det är kanske därför man känner sig så trött nu för tiden.Har också haft en vandrande hund i huset,det var Tira hon ville upp i sängen.Men dom får bara komma upp vid morron sidan.det blir ju så trångt annars.Peppe verkar mysa ser jag på bilden.Kram vännen

Yvonne sa...

Duktigt av dej att ha godis kvar,men jag misstänker att det har tagits en del idag! natti vännen och sov så gott! Nattakram och pöössen!

Anonym sa...

Klart det är ingen höjdare att bita sönder en tand så,,det kostar ju en del,,men skit samma,en olycka händer så lätt..Ja det var skapliga diken i gräsmattan,,dom ringde nu i kväll och talade om att jordhögen var borta..Jag blir 2 veckor..Haé Kram.

Fenixmonas sa...

kanske en duktig höna du har så hon fyller på...hihihi...Jag provade också det nya på blogger innan men gick tillbaka till det gamla, men nu är det ingen återvändo...Kramiz

Villa Frejas bokblogg sa...

Men ät nu, ät! :)
(fast själv har jag också lite kvar i en gömma).
Kram.

Yvonne sa...

Godmorgon! Tog du bara lite av godiset eller blev det en"Mita"? Morgonkram!

Rigmor sa...

Är det sant det jag läser...??!! GODIS kvar?? Skulle aldrig förekomma i detta hus kan jag säga...Det är nästan så jag tar tillbaka när jag gett till påskakärringerna, snålvattnet fullkomligen rinner när de knallar ut med sina stinna kaffepannor fulla med godsaker. Kanske det inte kommer så många hit...
Såg att det var riktigt varmt mitt på dagen igår, idag är det lite kärvare kan man säga...Jobbar kväll så det hade ju inte skadat med lite sol på nästippen innan dess!!
Ha en bra dag vännen!!
Kram kram

Rigmor sa...

Jösses...jag glömde ju ju svara dej...Jag är ju dålig på det här med mallar och sånt till blogger, men hela bredden är 1180px och sidofältet har jag 220px. Bilderna har jag högupplösning på, så de får jag minska ned i Photoscape, man förlorar lite skärpa men annars tar det evigheter för en del att öppna mina bilder, de som kanske inte har så snabba datorer eller mobiler. Stående bilder gör jag om till 1000px eller 1024px på långsidan, och liggande bilder minskar jag ned till 800 px, då får de lagom rum, och sen klickar jag på ursprungsstorlek när jag lägger in dom, för det mesta...
Kram kram

Yvonne sa...

EON priser var fasta priser.. 1år -50,20 kWhoch 420:-årsavgift i kvartal ..2år 50,80 kWh årsavgift 369:-.... 3 år 51,40 kWh och årsavgift 300:- var det dyraste bolaget!! Jag tror jag vet var godiset är.Kram!

Lisbeth sa...

Nu rinner tandvattnet. Jag är ingen godisråtta men om någon lockar med bilar då kan jag inte stå emot. Man ska ta en halv näve samtidigt då smakar de som bäst
Kram

Nett sa...

Men såå gott. Här finns det inte en enda bit godis kvar. Suget finns men är ändå glad att det inte finns för då hade det tagit slut i ett nafs. Kram