Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 11 april 2012

DET DROPPAR BÅDE UTE OCH INNE

Regnigt är det och ska tydligen fortsätta så. Det droppar från min näsa också,en förkylning på gång. Jaa,suck,suck får man säga, energin är lika med noll just nu.
Tvättmaskinen verkar peppar,peppar hålla tätt i alla fall. Alltid något sa han som såg Åmål....
Vi ska väl ta våran runda Peppe och jag.Just nu verkar det bara dugga lite lätt, så det gäller att passa på,
Efter helgens "frosseri" så ekar det tomt i kylen konstigt nog. Det får bli en tur till Maxi sen och bunkra upp lite.
Ses...♥




13 kommentarer :

Anonym sa...

Hej! Kan inte låta bli att titta in för att se vad Peppe hålls med. Ha en fin dag !

Malin sa...

Kul att bli sjuk nu oxå, det räcker ju liksom med skitvädret som vi hundägare tvingas ut i! Hoppas du mår bättre under dagen och kan mota bort snoret!
Kram

Disa E sa...

Snorigt här med...tur man inte har en hund att rasta.
Men jag har en massa andra "borden och måsten"...*suck*
Ha en fin dag!
Kram

MICKAN sa...

Åsså regnar det inte så mycket.

Men när man går ut börjar det självklart regna. Dyblöta hundar som vill hem och torka har redan gjort sin runda på nolltid :D

Har du samma problem !?!?! ... hehehe :D

ansepanse sa...

här regnar det också :( hoppas att du och Peppe klarade er från ösregn på promenaden
krya på dig
kramar

Paulahelenas sa...

Regnigt o ruskigt här....
Jag har hämtat posten o fört ut skräp..det är vad jag varit utomhus idag..usch ja..
Men efter regn kommer det solsken ska vi tro :)
Sitter o väntar på att väninnan G ska ringa snart...

Ha en fortsatt bra dag!

Kram,kram

Carina Sjölund sa...

Här är det faktiskt uppehåll för tillfället!
Men rätt som det regnar kommer det väl en skur :)

Det kanske är bäst att man tar en promenix på studs, så slipper man kanske bli blöt.
Kramen vännen♥

Semester & Mat sa...

Tycker att dessa förkylningar bör ge med sig snart, många som snorar på just nu i ens omgivning.

Krya på dig!

Sanna sa...

Du får plugga igen noshålorna med varsin ob. ;)
Näe skämt å sido och hoppas du kryar på dig snart.

Kramen♥

Anonym sa...

Samma gråväder här,det småduggar hela tiden..Några Uffar känner jag,,men inget namn barn får i dag..Jag har oxå en förkylning i antågande,usch o fy.Haé Kram.

Yvonne sa...

Tråkigt att du blivet förkyld..Här är det regn från och till.Ola,Oliwer och Kjell hade det mysigt.Kram!

RackarTuss sa...

Hej!

Tack för att du tittade in till mig :D då hittar jag ju till dig!

Exakt - NU får det vara färdigregnat!!!

Kramar

Siita sa...

Hejsan. Nu duggar det bara här med. Men har stått på jobbet idag så mina fötter värker. Kram