Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 28 april 2012

KVILLRANDE BARNARÖSTER OCH SOL!!

Idag har det varit full fart här. Amanda och Ida kom farande med mamma vid halv tio tiden. Mamma skulle jobba lite extra och pappa var och hämtade husvagnen vid Klacken där dom haft den under vintern.
Amanda hade cyklat på sin nya tvåhjuling ända hemifrån och var jättestolt.

Amanda är verkligen tjejen i rosa, lila kan gå bra också. Ida hade valt sina kläder med omsorg och det blev kjol dagen till ära. Jackan hade hon ärvt efter Amanda så därför var den rosa,annars går det bra med andra färger också för henne.
Ida är så förtjust i sin muffins t-shirt så den ville hon visa på en gång, tänk vad viktigt det är med kläder redan för så små töser. Peppe bryr sig inte om sånt, huvudsaken man kan leta efter godis..*L*..
Baka gjorde vi,en sockerkaka till fikat. Dom har riktigt bra flyt tjejerna och vet precis vad som ska göras.



Slicka smeten tillhör en av dom viktiga sakerna, Ida hade smet ända upp i håret..*L*...

Fint väder har det varit hela dan så det blev en härlig dag ute sen i solen med nybakt sockerkaka till fikat.

Dom blåste såpbubblor ett tag som for iväg med vinden,och Peppe försökte fånga dom. Amanda fångade ett par så farmor kunde fota dom.....



Den där tycker jag vart riktigt häftig med rutmönstret.
Vid tretiden kom pappa och hämtade två trötta och fnittriga tjejer, vi röjde undan lite,sen sjönk vi ner i varsin  solstol i vindskyddet. Typiskt nog så gick solen i moln ett tag och då blir det genast lite svalare. Peppe gick in och la sig på sängen och där somnade han. Snart dags för kvällsrundan, sen blir det lördagsmys med lite gott att äta och dricka...
Haa de...♥
                       

23 kommentarer :

veiken sa...

Vilka härliga bilder på tjejerna, men såpbubblebilden står i en klass för sig. Kramar

Kinga och Karin sa...

Vilken härlig dag ni har haft, hann inte njuta solen idag eftersom jag hängde hos frisörskan på dan och sen när vi kom hem så var det bara moln.
Nospuffar och allt till er
Kinga och Karin

Nett sa...

Vilka söta tjejer :) Glada ser det ut att vara. Kram

Siita sa...

Fina kort på dina tjejer. Nu hoppas jag att vi kan ses på måndag. Kram

Lisbeth sa...

Vilka härliga ungar du har där hos dig. Mina två barnbarn som varit genomrosa börjar svikta nu. Hon som är 7 år önskar sig svarta kläder med dödskallar på till födelsedagen. När jag över förändringen så sa hon: Farmor har du sett någon som ser tuff ut i rosa? Ja vad svarar man
Kram

Carina Sjölund sa...

Dom är bara för söta dina barnbarn, livets efterrätt kan jag tro :)

Här blir det tacospaj och ett glas rött i kväll. Tänker titta på filmen på 4:an klockan 21:30 i kväll, " kärleken checkar in"
Ha en fin kväll goa vän♥
Kramen♥

Susanne P sa...

Åh, vilka fina bilder!
Man blir så glad i magen när man ser dem!
Och såpbubblor är inte enbart ämnade för barn, jag gillar dem också! ;)
Kram

Sussi sa...

Det där är bilder på två otroligt lyckliga tjejer! Dom har det bra hos dig :)
Doris har legat och njutit ute idag. Men hon lägger sig helst i skuggan..

Kramisar

Ama de casa sa...

Vad fina dom är - och vilken läcker bubbelbild :-)

Yvonne sa...

Härlig dag du har haft med töserna. Tror att du somnar ovaggad ikväll! natti på dej och Pööss!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Vilken fin cykel! :)

Det är verkligen viktigt att äta med hela ansiktet!! :)

Gilla sa...

Jag är verkligen avis på såna som får ha närkontakt med sina barnbarn. Det har inte jag, för de har inte bott så nära, att jag har kunnat följa deras uppväxt. Alla mina barnbarn är ju vuxna nu och det finns nu tre barnbarns barn. Och ingen av dem bor i närheten heller. Så var rädd om kontakten med dem. Det behövde jag nog inte säga förstås.

Du verkar vara en mycket duktig fotograf. Dina bilder är fantastiska. Levande och medryckande.

Sv: Tack jag mår bra, inte många krämpor här inte. Vännen, skenet kan bedra också när det gäller åldern. Det är nog tack vare mitt engagemang på nätet, som jag kan hålla min hjärna i trim. Så har jag min släkt att tacka för goda gener.

Det hade varit roligt att se din hemsida på 123 också, men det var ju för sent.

Kram/Gilla

Anonym sa...

Mors,,goa barn du har hos dig...
Här är solen på väg att jaga bort morgondiset,,skönt balkongfika nu på morgonen..HHaé Kram.

Fenixmonas sa...

Vilka fina bilder du fick från denna härliga dag! Såpbubblebilden var ju himla fin! Kramiz

Yvonne sa...

Godmorgon! Hoppas att du har sovit gott! Morgonkram!

Camilla sa...

Den bilden var riktigt läcker!
Vilken dag du haft.
Rolig men kan tänka mig att du var trött på kvällen ;)
Kram!

Vicke sa...

fina bilder på tjejerna, ha en fin dag nu

Yvonne sa...

Jag är så avundsjuk,Jag är så avundsjuk,på Sita som ska träffa dej.. Kram!

Marre&Rasmus sa...

Jätte fina bilder och såpbubblebilden blev ju helt fantastisk :D men barnbarnen är sötare än socker ;)

Tack :D och här görs så gott man bara kan o kämpar oss vidare :)

Bamsekramiz och önskar er alla en fin Valborg. kramiz

Majken sa...

Vilken mysig dag :-)
Så söta flickor, härliga bilder :-)

Ha en fin söndag!
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja, slicka smeten är ju det bästa när man bakar - tycker jag fortfarande ;)

Vilken fin t-shirt, förstår att hon är stolt över den :)

Kram.

Sanna sa...

Nu har mästerfotografen varit framme igen. Så fina bilder och den sista bilden var bara för läcker.

Vilket härligt väder det varit idag men med pollen....skit skit! :)

Kramisar och ha en go ny vecka nu också!

Anonym sa...

Är det inte typiskt örebroare att inte bjuda hem nya vänner utan välja att träffas på neutralt ställe?

östgöte gu´ske löv!