Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 30 april 2012

EN TREVLIG TRÄFF

Ja det blev det verkligen, och trots att man bara träffats på bloggen så känns det som man känt varandra länge och kan prata om allting. Och prata gjorde vi i nästan två timmar..*L*...
Så tack Sita för en jättetrevlig fika stund..♥


Det enda som inte blev lyckat det var fotot på oss båda ihop,inte lätt att få till det med mobilen,hihi....
Men kortet på Sita ensam blev kanon....
Vi hade ju kunnat be killen uppe på serveringen att knäppa ett kort,men vem tänkte på det då?
Nu har gubben kommit hem så det får bli en eftermiddags fika i solen..
Haa de....♥

                                 

20 kommentarer :

Nett sa...

Trevligt att träffas, har med träffat sita :) Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Å vad trevligt med en liten bloggträff. Ha en fortsatt fin valborg.
Kram

Siita sa...

Hejsan nu är jag hemma. Haft en trevlig stund ute vid Anita i Axbergshammar med o tittade på fölet. Men han låg hela tiden. Hon visste inte än vilket namn han skulle få. Tack för en trevlig förmiddags träff. Kramen

Anonym sa...

Hej! Vi hoppas också på att få träffa dig och Peppe. Nehej då vi är inte farliga bara busiga liksom Peppe Hi Hi !! Ha en fin dag !

Sanna sa...

Ha ha, ja så kan det bli när två huvuden slås ihop. Fast det går ju att se ditt öga i alla fall.
Skoj med nya vänner och en fika går ju alltid ner. *ler*

Trevlig Valborg Mita och kramen kommer hääääääär...

Aurora sa...

En minibloggträff. Vad kul. Kram

fina frun sa...

Men vad kul att träffas i verkligheten!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Vad trevligt för er :)

Jag har bara träffat en av de jag lärt känna via bloggen, men jag hoppas på fler nu i maj :)

Paulahelenas sa...

Vad kul att ha träffat en bloggvän :)

Idag skiner solen o det är varmare, var nyss ut med Blondi..
Har druckit kaffe:) M har svårt att stiga upp, tycker jag ;)

Ha en fin dag

Kram

Browneyedgirl sa...

Vad skoj att träffas sådär =) Ni ser ut att ha haft det toppen. Hoppas du får en bra dag, kika in på min nya blogg om du vill vännen <3 Kramen

Vicke sa...

det är kul att träffas live, ha en fin dag nu

Fenixmonas sa...

Hörs som en riktigt trevlig "bloggträff" Så roligt att träffa dem man skriver med! kramiz

Anonym sa...

Mors,,Nä här firas ingen Valborg,,så för mig blev det en lugn kväll,med lite Goäta,sen en skön kväll på balkongen..Ser att ni kunde hålla munnen igång både du och Siita..Haé Kramen.

Malin sa...

Joho, det blev visst fint, det på er båda, det ser..äkta ut,era leenden. Härligt att ni fick en fin dag!
Kram

Lisbeth sa...

vilka gulddagar du haft. så klart man ska ta lite bloggfritt. Jag håller med dig om att man lätt blir sittande det är ju så mycket att läsa som man inte vill missa. de där favorithörnorna har vi nog alla. din så då väldigt mysig ut. Än så länge har jag inte träffat någon av mina bloggkompisar men det finns några som jag kommit väldigt nära så man vet aldrig
ha en fin 1:a maj
Kram

Camilla sa...

Visst är det roligt då man träffar sina bloggvänner IRL.
Tror jag det att ni hade det trevligt.
Vem skulle inte ha det, med dig :)
Kram!

Anonym sa...

sv: Tack så hemskt mycket :) fotograferingen blir bättre och bättre men så är det ju med allt, när man lägger ned mer tid så lyckas man bättre tillslut också :)kommer ett bildreportage från valborg på fotobloggen idag.

Vad häftigt och träffas på riktigt så där :) hoppas fikat blev bra!

veiken sa...

Jag tyckte bilden blev kanon.... lite proffsig. "Riktiga" fotografer gillar sådana bilder. Kul med bloggträff! Kram

Majken sa...

Vad trevligt att träffa en bloggvän :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Margit sa...

Så kul att ni träfftas du och Sita. Satt och "sökte" i din blogg, var du bor, och nu förstår jag att du bor i örebro..det är ju inte långt dit.....
Mycket roligt att få träffa varandra..LIVE!!!!
Kanske det blir nån ÖREBRO/bloggträff framöver igen..då får vi försöka att bli flera....om det passar...
Kram!!!!