Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 4 april 2012

JAG VAR INTE BORTGLÖMD

Idag kom deklarationen så nu är den fixad och klar, ingen risk att man blir bortglömd av myndigheten..*L*...
Fixat lite ute gjorde jag också idag, satte påskfjädrar och lite annat pynt i  Magnoliabusken


Det var ju ett underbart väder idag så man ville bara vara ute. Jag krattade det som var kvar på gräsmattan och Peppe gick runt och letade godis....


Vårat enda träd,det gamla äppelträdet som gubben kapat av en massa grenar på. Konstigt nog så blir det en massa frukt ändå varje år fast man inte tror det...
Vi tog oss en tur bort till Rynningeviken också på eftermiddan. Det var så härligt att jag tror vi gick där över en timme och bara njöt i solskenet.



Nu ska jag ta mig en mugg gonatt te, jag kommer somna ovaggad sen...
Haa de...♥
                     

11 kommentarer :

Gunilla Dahl sa...

Vilket underbart äppelträd! Vill önska dig en riktigt glad och skön påsk! /Kram

Äppelblom sa...

En riktigt Glad Påsk önskar jag dig!

Semester & Mat sa...

Hoppas på att det var glada besked i kuvertet också :)

kram

Siita sa...

Godmorgon. Ha en trevlig dag idag med. Hoppas ni får solsken. Tur du har kopplet på Peppe så du slipper duscha han igen. Kramar

Fenixmonas sa...

Jag tänkte också pynta en buske på utsidan...få se om det får sitta kvar där! Kramiz

Yvonne sa...

Godmorgon! Tack för att du stoppade om mej.. Ha en bra dag! Morgonkram!

Disa E sa...

Jag har också fått mina skattepapper så jag ska ta itu med dom idag.
Ha en fin påsk och massor med godis!
Kram

Nett sa...

Glad påsk till dig :)
Skönt att ha deklarationen avklarad. Kram

Camilla sa...

Klart att du inte var bortglömd. Vem kan glömma dig,liksom ;)
Kratta??? det dröjer länge innan vi kan kratta.
Kram!

Lisbeth sa...

Jag älskar träd med karaktär. Du har ett sådant. De som bara står där rakt upp och ner ser jag bara som träd inte prydnader. Fortsätt att kapa på det för det har charm.
Ha en fin skärtorsdag
Kram

Marre&Rasmus sa...

Ja, tänk om man ändå här hade en alldeles egen trädgård, hm. Min mor och far hade också tidigare ett äppelträd, men den blev så stor att dom böt ut den mot körsbär och det roliga är att denna körsbärsträd nu blivit större än äppelträdet, ja, så kan det gå, fnissar.

Peppe ser också ut att stornjuta, för vilket härligt vårväder vi hade igår…

Här önskar vi er alla en Glad Påsk. Bamsekramizar // Marre&Rasmus