Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 6 augusti 2012

ATT TÄNJA ETT MÅTTBAND

Man kan undra om måttbanden har krympt?? Dom mått man hade tidigare stämmer inte längre, ja om man inte drar i måttbandet förstås då blir det lite bättre. Men det får man väl lida för när kläderna kommer som man beställt...
Förra veckan så gick jag runt i hela Mariebergs köpcentrum. In i affärer och ut igen, och inte en enda klänning som jag gillade. Det är ju bara en massa rea kläder och mest skräp kvar...
Så nu har jag beställt på nätet och hoppas det kommer bli bra.

                                                                           

Idag har jag haft besök av  sonen Peter och Amanda och Ida. Hans sista semestervecka och det ska fixas lite hemma som är kvar efter utbyggnaden. Han kom och lånade kärran för att köpa lite lister och annat skrymmande. Sen blev dom kvar ett par timmar,åt lunch och fikade.
Tjejerna hjälpte till att koka makaroner och kycklinggratängen  var kvar sen i går och bara att värma i micron. Dom vet precis vad som ska göras..*L*....
Så dagen har försvunnit i en väldig fart......Peppe hade fullt upp med att ta makkisar som "ramlade" på golvet. Till sist fick farmor säga till, att nu stoppar ni maten i munnen i stället. Peppe blir alldeles för tjock om magen annars....
Just nu står regnet som spön i backen, man ser knappt Svampen...
Hoppas det ger sig tills kvällsrundan med Peppe,
                                                                          

     Ida njuter länge av sin glass♥

19 kommentarer :

Siita sa...

Hejsan Mita. Nog såg du bröllopet i tidninen där dom sa ja till varandra Roger o Jessica. Roger heter Welamsson o är tremänning till gubben. Men vi ses så sällan för Rogers föräldrar är döda. Annars var gubben oxå som ett barn i huset. Hoppas ni får det trevligt nu när jag börjar jobba igen. Men kl 14 på fredag stämplar jag ut till tisdag morgon. Kram

Majken sa...

Fint kort på fina tjejer :-)

Kan tänka mig att Peppe tycker att det är ett riktigt kalas när barnbarnen är där & "tappar" godsaker på golvet :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Maria sa...

Hejsan!
Ja de blir inte mycket skrivit hos mig men mår inte så vidare gott. Vi går här i torpet å skrotar Kajsa, Jocke å jag och då blir de inte så mycke att skriva om.
Så fina dom är Ida å Amanda, gulliga så. Härligt när dom kommer å hälsar på hos farmor.
Kramizae

Yvonne sa...

Det är konstigt det där med hundar de lär sig så snabbt var smulorna trillar ner..Söta töser! Jag behövde inte hålla mej i sängen i morse.Det är inte så lätt att få en skåning ur sängen.Kram!

Annette sa...

Tänk våra hundar har inte många barnbesök här.Men dom sätter sig vid dom, och bara väntar att det ska trilla ner något gott.Jag hoppas klänningen passar,det är inte lätt med dessa mått hihi.Här regnar det för fullt nu hoppas man slipper åskan till natten.Kram vännen

Villa Frejas bokblogg sa...

Alla storlekar har väl blivit större i takt med att befolkningen också blir större, både längre och till kroppsform.
Kul att shoppa :)
Kram.

Carina Sjölund sa...

Fina bilder på dina söta barnbarn :)
Peppe fick sig en riktigt god måltid :)
Fy vad trist det är när det bara regnar, förstår om vovsen inte vill gå ut.
Kramen rara du♥

Veiken sa...

Oj, oj så fina tjejer. Det finns väl ingen som kan blir arg p dom ;) Klart att Peppe också måste få. är har regnguden varit mest hela dagen! Kramar.

Anonym sa...

Kul med besök av gobitarna Amanda och Ida,gladast kanske Peppe blir..
Kan du inte skaffa ett måttband av gummi..Har du kollat på denna..
www.bonprix.se
Här kom regnet nyss..Haé Kram.

Yvonne sa...

Har tagit på mej nattasärken och ska borsta tänderna ,sen så får vi se om ögonen orka hålla sig öppna för att se slutet på Wallander.. Nattakramen och pöösen!

Ama de casa sa...

Men vilken affärsidé! Jag ska börja tillverka och sälja måttband i resår :-)

Anonym sa...

Kväller..Jag har oxå handlat en del från Bonprix,,bra kvalitet och bra priser..Haé Kram.

Siita sa...

God morgon. Nu är jag uppe o har käkat råggröt. Ska snar åka till jobbet. Ha det bra, Jag menade inte min bild utan om du hade NA o tittat på bilderna där. Kramar

Yvonne sa...

Godmorgon! jag höll mej också vaken hela filmen. Ha en bra dag! Morgonkram!

Diana sa...

Hoppas klänningen passar! Tänk bara på att de har en förmåga att krympa i klädkammaren sen också... ;)

Camilla sa...

Den som ändå kunde ha en klänning. Min kropp är inte byggt att ha klänning. Fast jag tycker det är jättefint.
Vilket fint kort på flickorna.
I går hade vi kanon fint väder. Jag låg och solade hela dagen. Idag regnar det :(
Kram!

Fenixmonas sa...

Klart han passar på att få sig en godbit! Det ihärdiga regnandet här är väldigt deprimerande fast vi hade ju en fin dag när vi hade kalaset för pappa. Så fina de är dina små tjejer! Kramiz

Semester & Mat sa...

Ja det är sig en mellanperiod nu i affärerna. Mellan sommarrean och höstens nya fräscha kläder.
Jag känner mig själv i en mellanperiod också, vill ha sommar ett tag till men längtar också lite till hösten...

Kram

Nett sa...

Så söta de är där :) Jomen du, jag hade bild på mig och mitt senaste onepiece-köp, du hittar det här: http://www.enkoppkaffe.se/vinst-och-forlust/ Kram