Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 19 augusti 2012

VILKEN DAG

Vädermässigt kan man inte klaga på den här dagen.Ganska mycket moln på förmiddagen sen kom solen och det har varit riktigt varmt och skönt.
Vi åkte ju ner till dottern och hennes sambos båt vid Vättern, Granvik hette gästhamnen dom ankrat upp vid. Det är jättefint där, så vi fikade och njöt av det sköna vädret...

Jag tycker den är så söt den lilla ön som ligger alldeles ensam där ute.......
Söt är mattes Peppe också, han tyckte det var lite läskigt med vågskvalpet under den stora bryggan..
I bilen hem sen så hade han sällskap av kräftorna, men han brydde sig inte,
Det gick bra att koka dom,men varmt och svettigt blev det i köket. Det kändes som åskvärme nästan, men inga knallar blev det, däremot kom det en riktig skur...
Vätterns guld som ligger där och doftar gott, röda och fina...
Nu ska jag baske mig ta en glass, jag blev så sugen..*L*...
Ses....♥
                                   

15 kommentarer :

Yvonne sa...

Dom ser goda ut! Kräfterna alltså!! Nu ska jag tippa rakt ner i sängen! nattikram och pööössen!

Semester & Mat sa...

Ni verkar ha haft er en riktig trevlig utflykt.

Kram

Aurora sa...

I den här änden finns också en ensam ö. Men desto större. Visingsö. Kram

Fenixmonas sa...

Ja, de ser riktigt fina ut och vilken vacker röd färg! Förstår att ni fick en härlig dag i den goa värmen! Kramiz!!

Siita sa...

God morgon. Ja vi ses där vid 11. Vilka härliga kräftor, mumsigt att få äta. Blir kanske någon gång att vi köper men inte så ofta nu när vi är själva. Kram

Browneyedgirl sa...

Mums med kräftor, vi brukar få av min mans pappa, får se hur det blir i år =) Men mums vad gott!
Hoppas du mår fint. Lämnar en kram så länge =)

Yvonne sa...

Godmorgon vännen! Ja det är föremålen som skiftar om vilka man ska passa!! Ha en bra dag! Morgonkram!

Camilla sa...

Vilken söt liten ö. Och en söt också, Peppe så klart :)
Mums med kräftor. Det åt jag i lördags.
Sv: Dyrt i Stockholm? Nja..det beror på vilka affärer du handlar på. Jag hittade mycket på rea så jag tjänade en massa pengar,jag ;)
Kram!

Åse sa...

Det där ser riktigt gott ut, hoppas det låter sig smaka ! Ha en bra dag ! Kram

Majken sa...

Vilken underbar dag ni fick :-)

Zingo tyckte oxå förr, nu är han van att det var otrevlig på bryggan, osäkert.. det rörde ju sig under honom ;-)

Kräftorna ser jättefina & goda ut :-)

Ha en fin måndag!
Kram

Yvonne sa...

Det räckte så bra med att bara plaska med fötterna.Det var härligt att bara vara där. Kram vännen ♥

Villa Frejas bokblogg sa...

Å så mysigt och å så gott med kräftor!
Kram.

Carina Sjölund sa...

Vilken mysig dag ni hade, och kräftor mums :)
Och den vackrast är ju Peppe förstås :)))
Ha en fin dag vännen!
Kramen♥

Nett sa...

Skönt med bra-väder-dagar.. här åskade det alldeles nyss följd med hagel och regn. Känns bra att resa till varmare land nu. Kram

Susanne P sa...

Gu, så gott!
De är nog ännu godare om man kokar dem själva.
Kram