Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 22 augusti 2012

EN HJÄLPANDE HAND

Idag ska jag efter Peppe prommis och handling ta emot två små tjejer så att deras mamma får lite gjort inför stundande bröllop. Det är mycket nu som man brukar säga...
Det blir inte mycket gjort för henne med barnen runt benen.För dom känner på sig att det ligger nånting i luften och då blir dom lite extra upp och nervända. Så det blir skönt för mamma Fia med lite avlastning,och roligare för töserna med farmor som har tid att pyssla med dom..*L*...
Ses...♥
Två smetslickande tjejer.....

7 kommentarer :

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilken tur för alla inblandade att du finns :)
Så kul ni ska ha det.
Kram.

Carina Sjölund sa...

Vad skulle dom gjort om dom inte hade dig, rara farmor :)
Ni kommer nog att få jätteskoj idag!
Kramen goa bloggvän♥

ansepanse sa...

vad härligt att få rå om dem lite extra :)
Sv: mm, det funderade jag också över, kan humlan klara sig med så många fästingar på sig
kramar

Ama de casa sa...

Så det blir barnarbete idag igen... ;-)

Mysigt med sånt finbesök :-)

Siita sa...

Kul att du bor så nära o kan ta hand om dom. Har skorna kommit?. Kramar vännen <3

Majken sa...

Vad mysigt med farmor barnbarn dag,... Det är guld värt för alla :-)

Hoppas ni haft en riktigt bra dag!
Kram

syren sa...

Så söta dina barnbarn är!kram