Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 17 augusti 2012

HÖGKLACKAT

Jag undrar hur många av er som gillar och klarar av att gå i högklackat utan att få ont eller trampa snett??
I min garderob finns inte mycket såna skor, eller ska jag vara ärlig finns det nog bara ett par pumps kvar med  hög klack och då är den inte skyhög utan mer "lagom", men dom passar inte till klänningen jag ska ha på bröllopet. Så nu har jag letat och letat,men samma sak som när jag letade efter en snygg klänning att också trivas i. Man hittar ingenting??? Varför är det på detta viset?
Igår kväll så gjorde jag nånting som jag aldrig gjort förut. Jag beställde skor från nätet. Så nu är det bara att hålla tummarna stenhårt att dom passar..
                                                   

21 kommentarer :

Majken sa...

De var snygga de skorna... Hoppas de passar :-)
Jag äger ett par högklackade stövlar... Används vid ngt enstaka tillfälle... Jag tycker det är snyggt m klackar och jag med mina 1.58,5 skulle behöva... Men jag får ont i fötter rygg och kropp så låga skor får det bli här oxå :-)
Ha en fin dag!
Kram

Åse sa...

Jag är värdelös På höga klackar hade önskat att jag kunde men det vill sig inte ! Skon på bild är snygg den hade nog även jag klarat. Kram kram

Rigmor sa...

Shiiit (som den yngre generationen skulle säga...) va snygga!! Alldeles lagom klack, och blir timmen sen och det börjar snurra till kan man alltid skylla på klackarna, att man är ovan...
Ja du, nu håller jag tummarna för bra väder, både den här helgen och nästa då, så det blir lika för oss...Ett provisoriskt tak är uppe över altan, men med nästan tio barn så vore det så mycket enklare om man kunde vara både ute och inne. Har stått och fixat i köket mest hela dan, så nu ska det sista röjas undan, var bara tvungen att sätta mej ett tag och ha lite sällskap...så jag tittade in till dej!!
Ha det så gott!!
Kram kram

Nett sa...

Jag klarar inte att gå i högklackat, jag trampar snett och det skulel bara sluta i att ha stukade fötter. Kram

Ama de casa sa...

Jag gillar inte klackeskor. Jodå, dom kan vara jättefina såklart, men jag kan inte gå i såna...

Dom där såg ändå hanterbara ut - och snygga :-)

Ingela sa...

Hoppas att de passar för de var verkligen skitsnygga!!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag har aldrig testat - och jag tror inte att jag borde göra det heller :P

Siita sa...

Jättesnygga skor, hoppas dom passar dina fötter. Ha det gott o hoppas vi kan ses vid 11 på måndag. Kram

Paulahelenas sa...

Snygga skor!
Jag gick alltid i högklackat då jag var yngre, men numera så passar skor med kilklack bäst!

Ha en skön kväll!

Kram

ansepanse sa...

jag använder aldrig högklackat själv, mina fötter trivs inte i sådant :)
jag håller också tummarna, det var fina skor du hittade
kramar

Roggan sa...

De skorna såg fina ut. Måste nog få säga att jag är glad att jag är född till man så jag slipper bestyret med högklackat. Kram

Diana sa...

Jag kan inte gå med klack, får ont i trampdynorna (det finns "dynor" man kan ha i). Men jag tycker det är snyggt med klack, lagom... inte så att man vinglar. :)

Yvonne sa...

Dom skorna var snygga!!! Hoppas att de passar Aldeles lagom klack!Natti vännen slänger in handuken till den blöta pööössen!

Carina Sjölund sa...

Jag använder sällan högklackade skor, eftersom jag är så lång ändå.
Men visst är det fint :)
Men du kommer att passa jättebra i dom snygga skorna :)
Kramen på dig♥

Fenixmonas sa...

Skor är bland det värsta mina fötter vet...och högklackat går inte alls. Ingen klack över huvudtaget. Så sommaren är en bra tid för mig o mina fötter då kan vi ändå vara lite fina...De där skorna ser jättefina ut så kan du ha dem så blir du fin! Kramiz

Yvonne sa...

Godmorgon .Jag vill ha en bild när du har hela stassen på dej!! Morgonkram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Å vilka snygga, hoppas de passar!
Kram.

ansepanse sa...

Sv: jag vet inte vad jag ska säga :) kanske att han får skylla sig själv som ställt en sådan burk på en pall :)
kramar

Yvonne sa...

Nä det blir inte mycket kvar av busken.Vad då inte bild???Du kan väl låta brevbäraren ta bilden!!Den blev ju bra sist! Kram!

Camilla sa...

Guuu va snygga! Å lagom hög klack! :)
Tänk att med åldern kommer klokheten! I min ungdom stapplade jag omkring i skyhöga klackar, men nuförtiden är det viktigaste att skon är skön och bekväm! :)

Trevlig helg på dig!

kram

Veiken sa...

Skitsnygga - hoppas dom passar och att dom är sköna! :) Kramar