Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 10 augusti 2012

VATTENLÄCKA

Inte här tack och lov, men norr om stan ett antal villa områden. Bla, sonen Peter, och han och barnen har bjudit in mig på fika nu på eftermiddagen. Så jag får ta med en vattendunk till kaffe och saften. Vilken tur dom hann baka sockerkakan. När barnen är med går det åt lite vatten att torka rent efteråt..*L*...
Ses....♥

Have a beautiful Friday

11 kommentarer :

Yvonne sa...

Siwan gav 100% Det märks inte att hon är gammal.Tur att kakan är bakad innan läckan.. Kram!

Sanna sa...

Vattenläckor kan dra ut på tiden och minns förra året då vattnet stängdes av i nästan 2 dygn. Inte fick vi veta något heller så vi fick göra som du...åka och hämta vatten från andra.

Ha en härlig dag med fika och träff med dina barnbarn.
Kramen/S

Malin sa...

Jobbigt med vattenläcka, hoppas dom fixar det snabbt, inte kul utan vatten med små barn som sagt.
Men tur att dom hann med sockerkakan, jag menar, det är ju det viktigaste ;-)
Kram

Diana sa...

Finns det ingen kran i närheten? Det hade vi när jag växte upp, minns att vi fick springa ut där när det var stopp en gång. :)

Siita sa...

Hörde på radion om läckan. Först sa dom 2 timmar som sen ändrades till någon gång under eftermiddan. Dagliga regnskuren kom när jag skulle hem, typiskt. Kram

Anonym sa...

Hej du,,Utan vatten,fy för den lede,,aldrig saknar man vatten så mycket,,när inget finns..
Här kom en rejäl regnskur tidigt i morse,,men sen blev det finväder,med en skön svalkande vind..Haé Kramen.

Villa Frejas bokblogg sa...

Å nej, sånt där blir ju så jobbigt. Vi var med om det lite tidigare i somras då de grävde av en vattenledning. Men då var kommunen snabb med att ställa ut vattendunkar åt oss :)
Kram.

Majken sa...

Tur att ni klarade er... & vilken otrolig tur att du kunde ha med dig "dunken" bort till sonen... Hoppas fikat smakade extra gott idag :-)
Kram

Ama de casa sa...

Jobbigt... Det är först när man är utan vatten som man inser hur många gånger om dan som man faktiskt rycker i vattenkranen... Hoppas dom får tillbaka vattnet snart!

Veiken sa...

Vi är så oerhört beroende av vårt vatten. Jag tänker ofta på folk som måste gå flera mil för en stor spann vatten och dessutom bära den på huvudet! Hemska tanke om det skulle drabba mig. Min nacke skulle vara förstörd i flera månader. Kramar

Anonym sa...

Hej! Nu är vi hemma igen från våran resa opp till Morokulien. Vi passerade precis utanför ditt hus men vi vågade inte ringa på ifall du eller Peppe skulle bita oss i benen. Ha en fin dag !