Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 7 augusti 2012

BEREDD TILL FLYKT

Våra djur som lever i naturen måste alltid vara på helspänn och beredda till flykt. Tänk att leva så, men dom vet ju inte om nånting annat....
Idag på förmiddagen när vi gick längs strandängarna Peppe och jag så fick jag syn på ett rådjur som låg i det höga gräset. Men precis som jag fick upp mobilen och skulle fota så fick rådjuret syn på mig ....
Det var närapå det hann försvinna ur bild,  men sen stannade det upp längre bort i skydd av ett buskage och man såg bara huvudet som stack upp.  Men vi gick lite sakta där ifrån, man vill ju inte störa för mycket och Peppe höll sig lugn och stod så fint bredvid mig.
Regnet höll sig inte borta. Senare på eftermiddagen så kom det skurar och det bara vräkte ner och lite muller hördes också.
Det blir väl att tända mysljus i kväll också, men först ska jag fixa i ordning mitt te..
Ses...♥

                         

23 kommentarer :

Herr Nilssons Fru sa...

Ja de kan inte vara kul eller lätt att alltid vara på sin vakt:( men som du skrev, de vet säkert inget annat. Jag har duktiga rådjur som går över en av hästhagarna här, de hoppas så fin mellan eltrådarna:)

Kramiz

Yvonne sa...

Vad duktig Peppe var som kunne hålla sig lugn. Mina hade börjat skälla.Nu ska jag natta mej så.... en stor nattakram och PÖÖÖSS!

Anonym sa...

Kväller,,Ja du är en hejare på karläsning,,kanske det finns jobb hos någon rallyåkare..
Fina Peppe som höll sig lugn..Grattis.Haé Kramen

fina frun sa...

duktiga Peppe :) Tur att du fick den på bild!

Fenixmonas sa...

Wow! Där var du allt snabb med kameran ändå! Så fint att Peppe höll sig lugn, vovvarna brukar ju oftast inte alls göra det. Även här vräkte regnet ner men idag ser jag en blå himmel! Kramiz

Yvonne sa...

Godmorgon!Alla hundar har jakt i sig.Jag fick veta en hel del av läkaren.Men det tål att tänkas på.Ha en bra dag! Morgonkram!

Aurora sa...

Duktigt sjort att fånga djuret på bild. kram

Diana sa...

Hade jag varit ett vilt djur så hade jag fått knapra piller konstant mot mitt magsår... :) Är verkligen inte stresstålig.

Camilla sa...

Men du var snabbare än han :)
Dom är fina.
Sv: Jag ser bara ut som en mupp i klänning. Jag vet inte hur många klänningar jag provat. Men som sagt..klänning och jag hör inte ihop.
Men det är klart. Skulle jag bli bjuden på ett bröllop skulle jag nog trycka ner mig i en klänning ;)
Kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Nä, de vet ju inte om nåt annat -- och egentligen är det väl samma sak med människan. Inte för att vi behöver oroa oss på samma sätt som djuren, men tänk bara vad uppmärksamma vi måste vara i trafiken etc.
Kram.

Jessica sa...

Jösses... man blir ju lite nojig.. =)
Men fina är dom.
Ha en bra dag. kram

Yvonne sa...

Ja jag får ta mej en ordentlig funderare. Ha en bra dag! Kram!

Åse sa...

De är så fina rådjuren, och väldigt duktig Peppe som höll sig lugn hos matte, de vet i skytton om mina hade gjort ! Kram kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Ja, dem får ständigt vara på sin vakt! Häromkvällen råkade jag skrämma en älgkalv när jag tuffade fram längs vägarna här i skogen :S

ansepanse sa...

vad snällt av dig att inte störa för mycket, det är ju så man ska göra ute i naturen, det där ösregnet och åskan har vi haft här idag, usch vilket väder alltså
kramar

Äppelblom sa...

Häromveckan när vi var ute med bilen kom det ett rådjur med 2 små kid och sprang över vägen. Det ena kidet halkade omkull och jag blev så orolig för att den mötande trafiken skulle köra över det, men det slutade lyckligt.
Ha det bra och kram!

Siita sa...

Vad snabb du var där, jag hade bara fått bild på gräset. Ha det gott. Kram

Annette sa...

Duktig fotograf du är så snabbt tror jag inte det skulle ha blivit för min del.Inte när det gäller mobilen i alla fall.Per gick på en älgko med kalv som hade passerat precis när han kom i Söndags.Han var glad att hundarna var kopplade.Vi vet ju om att dom har funnits där hela sommaren.Här har skurarna duggat tätt idag.Kram vännen

Mia systeryster sa...

ådjuren häromkring har blivit så vana vid människor, så de bara lufsar omkring och blänger på en om man kommer för nära;)
Här har det åskat o regnat hela eftermiddagen!!Inte skoj!
Kram

Ama de casa sa...

Rådjurssadel... Mmmm.... :-)

Idag har vi för tredje dagen denna resan klarat oss undan regnet helt och hållet. :-)

Veiken sa...

Synd att rådjuren är så skygga. Vi hade en råbock som tittade på oss när vi satt i uterummet igår. Ingen kamera nära, tyvärr! Men vackra är dom! Rådjuren alltså! Kramar

Yvonne sa...

dags att kasta sig i bingen!! natti vännen och stor kram och PÖÖSS!

Ama de casa sa...

sv: Vi hamnade på Isle of (Wo) Man :-)