Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 5 augusti 2012

TÄVLING

Hos en ny bloggbekant så är det en tävling om underbart fina skålar.  Jag nappade på den och är med,
                              *Jag tävlar hos Coquina om ett skålset från Ib Laursen från Home of Happiness. Tävla HÄR du också!
 Visst är skålarna fina,och dom finns i fler färger,kika in där du också....

                                                 

I dag har det inte varit lika fint som igår, på eftermiddagen kom det ett par regnskurar. Men nu är det kväll och solen är framme igen...
Vi ska ta våran kvällsrunda Peppe och jag. Nu behöver jag gå av mig en del kalorier efter fikandet på eftermiddagen..*L*...

Vi köpte med varsin sån här gubben och jag efter våran prommis över stan tidigare i dag.
Undrar om ni kan gissa vem som är vems och vilken som enligt mig är godast,
Ses....♥

19 kommentarer :

Anonym sa...

Oj kaffegodis,Ja du visst har du flyt nu,du ser vad en sverigekarta kan göra,,Grattis...
Jag var bara där för att ta lite bilder under själva vigseln,,det var bara deras fam som var med barn och barnbarn,,men varmt och kärleksfullt var det..Haé Kram.

Nett sa...

Mumma, smälter gott i munnen det där ser jag. Och jag gillar ju din servis med. :) Kram

Majken sa...

åhhh jag tror du smaskar i dig winerbrödet :-)

Lycka Till i tävlingen :-)
Kram

Veiken sa...

Lycka till i tävlingen. Jag hoppar den här tävlingen. Mina skåp är överfyllda och då är det bättre att dom tävlande får en större chans! :) Kram

Ama de casa sa...

Mums! Sån där Gröna Anna hade vi i sommarstugan när jag var liten. Väcker nostalgi :-)

Roggan sa...

I mina ögon sett såg det där livsfarligt ut. Men kan tänka mig att det var smäckgott. Kram

Rigmor sa...

Det där såg gott ut...!! Och sådant har det blivit alldeles för mycket av nu i sommar!! Så när hösten kommer blir det andra bullar av här...eller inga bullar alls egentligen.
Inte en droppe regn har vi fått, och ändå har jag stått med penseln i högsta hugg både en och två gånger!! Ibland ska man ha tur...sen fick jag mannen i arbete, och det är alltid skön känsla...
Ha en bra söndagskväll vännen!!
Kram kram

Annette sa...

Fina skålar men jag har så fullt ändå.Du vinner säkert dom jag tror också att du mumsade i dig wienerbrödet.Så söt Peppe var som valp och vem smälter inte för dom som små.Jaså du har haft regn inte vi idag moln men solen har skinit.Kram vännen

Yvonne sa...

Farligt farligt men härligt!! Satt nästan och saglade när jag såg dina wienerbröd.. Nu ska jag försöka se färdigt trillern innan jag somnar.. Nattakramen och Pöössen!

Mita sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
fina frun sa...

Lycka till i tävlingen!

Disa E sa...

Det där såg mumsigt ut.
Och vilka söta skålar. Hoppas du vinner! :o)
Kram

Yvonne sa...

Godmorgon!Lycka till i tävlingen!!Jag hoppar över,har en massa skålar i skåpen. Trillern var seg,det hade hänt i verkligheten.Morgonkram!

Camilla sa...

Lycka till i tävlingen!
Mums...båda såg goda ut. Men det vet i katten om jag hade tagit wienerbrödet :)
Kram!

Siita sa...

God fm. Blev så till mej av tävlingen igår att jag glömde kommentera. Sådan servis samlar min dotter på. Jag tror att sockerbullen är din o wienerbrödet är gubben dins. Kram

Mia systeryster sa...

Vilken nostalgi att se ditt porslin=D
Tror du mumsade i dig wienerbrödet;)
kram

Nett sa...

Själv har jag en hel del av servisen här hemma. Det jag saknar är skålar (karotter) och uppläggningsfat. Kram

Carina Sjölund sa...

Och inte talade du om att du skulle fika så gott?? har jag vetat det, har jag kommit på momangen *L* :)
Lycka till i tävlingen!
Kramen goa bloggvän♥

Sanna sa...

Både skålarna och brödet såg härligt ut men jag som bantar sedan tre veckor tillbaka få ju just bara göra så här, titta!
Har tappat 1,8 kg och mannen redan 2 kg så vi är på rätt tänk utan att anstränga oss alldeles i onödan..hehe.

Skålarna liknar lite de jag köpte under semestern i Västervik fast de har handtag på ena sidan och jag har dem till fil, välling eller vad man nu vill ha på morgonen.

Skoj med nytt och ut med det gamla..haha

Kramisar