Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 7 augusti 2012

REGNTUNGA SKYAR

Men det ska vara uppehåll i dag sägs det. Igår kväll forsade regnet ner och det kom ca 25mm under ett per timmar. Så det blev att sitta och mysa med tända ljus vid tv,n.
Nu börjar solen försöka lite grann.Undrar om vi ska ta en sväng vid Rynningeviken, har vi tur träffar vi på nån hundkompis.
Ses...♥

have a nice day cat

                                           

16 kommentarer :

Yvonne :-) sa...

Det kan bli lång läketid på kryckor.Men det beror naturligtvis på vad som ska göras .Kram!

Carina Sjölund sa...

Här blir det nog många mm idag :( Jisses vad det regnar på!
Hoppas ni får en fin promenad :)
Kramen rara du♥

ansepanse sa...

vi fick också mycket regn igår eftermiddag, idag finns det mörka moln på himlen, så det är inte gott att veta hur det blir, du måste visa vilken fin-klänning du valde :)
Sv: tack
kramar

Nett sa...

Igår öste regnet ner, vi hade planerat en promenad jag och sonen.. och då säger han, vilken tur att vi har köpt ett promenadband. Kram

Anonym sa...

Hej du,,ja dom har en fin veranda,och finare ska den bli när den är renoverad,jag tror det är ett 1800 tals hus,med en hel del atmosfär..Jasså hade jag rekomenderat Bonprix tidigare,,fasligt vad mitt minne har blivit flexibelt..Haé Kram.

fina frun sa...

Här smattrar det ilsket på rutorna!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Även här har vi fått några skurar - och det blåser som attans nu!

Är sommaren redan över?

Anonym sa...

Ja du,,det ska du skaffa,det är ganska bra med ett sådant minne ibland..Haé Kram.

åse sa...

här bara regnar och regnar det, men efter regn kommer solsken sägs det, hoppas det stämmer ;-)

Diana sa...

Det är höst nu! Buhuhuhuhu!

Siita sa...

I Linde kom en skur på fm, sen vräkte det ner när vi skulle hem. Det regna hela vägen till Stråssa, ca 2.8 mil. Sen uppehåll igen. Nu är jag trött, men det gick bra o jobba. Kramar

Veiken sa...

Ja du. Det vädret, det vädret. Här har det öst ner en kvart och sedan har moder sol visat sitt söta ansikte för att strax gömma sig bakom ösmoln igen! Suck. Vilka kläder ska man ha? Kramar

Ama de casa sa...

Här har vi haft två regnfria dagar. Weehooo! Tills idag. Idag kom paraplyet fram några gånger. Och kepsarna (skyddar glasögonen från småregn). Men det har i alla fall varit svalt och skönt :-)

ansepanse sa...

Sv: kaffepannan blir bra :)
då får jag vänta till efter bröllopet då, en fin kväll önskar jag dig
kramar

Annette sa...

Här har man fått passat på att vara ute mellan skurarna.Men det ska ju bli bättre om man får tro det.Jag som tänkte putsa fönster idag,men det slapp jag.Kramar

Majken sa...

Här har det regnat både idag & igår men ska man tro min gode vän klart.se ;-) så blir det uppehåll i morgon ;-)

Ha en fin kväll!
Kram