Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 14 december 2012

BLOGGPAUS

Jag tänkte ta en liten paus över helgen. Om inget särskilt inträffar så kommer tjejerna i morgon lördag och stannar till söndag. Mamma och pappa ska ut på galej och ha trevligt.  Då passar vi på att baka lite bullar tror jag, sen ska vi klä julgranen. Om vi nu kan ha någon, Bamse blir nog väldigt nyfiken på den,och risken finns att han trasslar in sig i sladden och river granen..*L*.. nåja, vi får väl se.
Det har utlovats en massa snö till i morgon, inget som känns lockande precis
Jag skrev julkorten i dag, det blir nog ingen tid över till det i helgen,och senast söndag ska dom i väg om man har julfrimärken,
Jag tycker om att skicka riktiga julkort, likaväl som att jag blir glad av julkort som kommer med posten.Det känns mer juligt och äkta på nåt vis..**
Hur gör ni?
Med posten i dag så kom två böcker från bokklubben, så nu klarar jag mig ett litet tag i alla fall..*

                                         
Nu önskar jag er en skön helg och tredje advent..♥      

 

                       
                                         

14 kommentarer :

Yvonne sa...

Förstår att det kommer att ta tid.Får försöka somna utan nattakramar och pöössar.Nu ska jag snart tippa i säng.Kram och Pööss !

Mita sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Yvonne ♥ sa...

Tack Då känner jag mej lugn nu och kan sova gott i natt PÖÖÖSSS och kram!

Siita sa...

God morgon. Ha det så kul med töserna. Vad fint du gjort här inne. Skulle vilja ha sådan text oxå, men vet ej hur man gör. Kram

Anonym sa...

Mors,,Värst vad du var uppe sent i går..Jag kan säga att det var ett jäkla bestyr med dom kakorna,,men då ljuger jag,,klart det var det för någon,men inte för mig..
Klart du får fullt upp med 2 vovvar och töserna,,får väl höra sen hur det gick..Haé Kram.

Herr Nilssons Fru sa...

Oh vilken mysig helg du ska ha. Klart man tar paus då, jag tar ju nästan alltid paus över helgerna:)

Japp redig julkort är bäst o roligast o jag skickar o får med.

Kramiz o ha nu så mysigt

Camilla sa...

Jag slutade för flera år sedan att skriva julkort.
Men det är roligt att få ;)
Så min adress är...
;)
Trevlig helg!
Kram!

Rigmor sa...

Å här var det julstädat eller nåt sånt...på bloggen alltså! Med ny header och allt!! snyggt!!
Jo men det är klart, riktiga julkort ska det vara. Och där slog det mej också...inga julfrimärken i vanlig ordning!! Så det blir till att inhandla det under dagen...om vi kommer ut runt knuten vill säga!! Jösses vad det vräker ned...hoppas dina töser tar sej fram i alla fall, helst man vill man nog låta bilen stå idag.
Julgran och hundar...det kan vara en kombo som kanske inte går helt bra ihop. Har ett minne sen många år, när vår Dalmatiner fanns kvar. En vän kom på besök, med en Irländsk setterdam, fisförnäm och vacker. Men till slut fick vår prickige pojke fart på henne, och ett varv runt granen...och där var sladden till belysningen. Barnen grät, jag skrattade så jag kved och hundarna...ja de dansade vidare!!
Ha en skön helg med dina töser!!
Kram kram

Anonym sa...

Ha en skön helg!

Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Å vad härligt med nya böcker!
Ha en mysig helg nu med småtjejerna.
Vi brukar inte skriva julkort, har dock en bunt hemma i år. Får se om vi får iväg dem eller glömmer ;)
Kram.

"Gasfoot" sa...

Vad fint du har gjort där hemma Mita. Rena Julafton!
Bamse gubben blir säkert nyfiken på granen. Passa bara Bamse så han inte markerar.... Fnizz.
Julkort gör jag själv för dom blir mera personliga. Sänder dom på nätet. Tyvärr.....

Önskar Dig och övriga familj en mycket trevlig helg och fortsatt bra kommande vecka.

Anonym sa...

Kväller,,Ja det är säkert skönt när huset har tystnat,,och du får samla ihop dig efter dagen..
Ja det är bra mixat,sen är ju låten fin oxå..Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Somnade vid TV Ska borsta bissingarna nu och kasta mej i sängen.Fin header du har gjort.Kanonbilder av dina fina "pågar" Nattikram och PÖÖSS!

Yvonne :-) sa...

Morn! Dina barnbarn brukar ju "hjälpa" dej att baka.Har sovit gott inatt! tack för kram och pööss. Ger dej en stor KRAM!