Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 23 december 2012

ENDAST "TOMTEN" ÄR VAKEN

Tipp tapp tipp tapp tippetippe tipp tapp,tiiipp tiiipp tapp**
Mycket julsånger som hörts dom här sista dagarna,men det är fint och ger julstämning..**
Julstämning ger också det lätta snöfall som kommer lite då och då under dan och lägger sig på den snöklädda marken. Så en vit jul blir det.
Vi kommer fira "lillejul" här i morgon söndag, och sen fortsatt firande på julafton men då på annat håll,och då får jag sätta mig vid dukat bord, det är inte dumt..*L*..
nu önskar jag er en riktigt   GOD JUL!!

30 kommentarer :

Semester & Mat sa...

Vi tjuvstartar också firandet idag.

GOD JUL!

Siita sa...

Godmorgon. Vi far till Ingela i morgon o firar julafton där. Sen har vi lilla julafton som alla kommer till den 28de i Frövi. Kan inte ha alla här, då kan inte alla få sittplats. Kram o god jul.

Anonym sa...

Mors,,Tackar,,Jag önskar dig och de dina en riktigt GOD JUL..
Jag blir i Vreta,åker ner i morgon..
Så det blir lika för mig,,sätta sig vid dukat bord..Haé Bäst Kramen.

Camilla sa...

Vi firar jul på julaftonen med svärföräldrarna och med min familj på juldagen.
Ha nu en riktigt god jul.
Kram!

fianathome sa...

Vilket fantastiskt fint julkort!
Önskar dig och familjen en riktigt God Jul <3
kramelikram
Fia

Ama de casa sa...

Vi får också en vit jul i år :-)

God Jul till er med!
Kram

Fenixmonas sa...

Lilla julafton idag men hos oss blir det den första julaftonen av fyra...Ser fram emot julmys med min yngsta idag. Ha en riktigt fin dag denna dan före dan! Kramiz

Yvonne ♥ sa...

Morn! Fick du slått in alla paketen i natt??? Ha en bra skön helg!!Stor kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilken underbar julbild :)
Ha nu en riktigt god jul.
Kram.

Carina Sjölund sa...

Önskar dig en riktigt GOD JUL♥
Kramen goa vännen♥♥

ansepanse sa...

önskar dig också
EN RIKTIGT GOD JUL
bamsekramar

Hörni sa...

En riktigt God Jul till dig också! Och nospuss från Elsa till lille Bamse. :)

Nett sa...

God jul på dig :)
Kram

Yvonne ♥ sa...

Nu vännen kommer jag och önskar dej en god helg med familjen och en god natts sömn... Kram och Pööss!

Anonym sa...

Mors..Ja jag ska ha en Snoozig jul i Vreta..Önskar dig detsamma en Snoozig jul med töserna..Haé Kramen.

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon!Hoppas att du har sovit gott!!! Ha en riktig trevlig och skön Helg!Kramar!

Afrodite sa...

GOD JUL från mig till dig! ♥
Kramar

Fenixmonas sa...

En riktigt GOD JUL önskar jag dig och de dina! Kramiz

Riitta sa...

Ida, våran 6 åriga cockertik med matte&husse från Öland önskar er en God Jul och en önskan om allt gott inför det nya året! Kram Riitta&Lars och en massa nospussar till Bamse och Peppe

Ama de casa sa...

Ha en finfin julafton nu, och en riktigt GOD JUL!
Kram
:-)

Nett sa...

Vaknade upp här med snöklädda träd, som ett julkort. Hoppas att du får en fin jul, själv blir det att fira julen under dagen och jobba natten inatt. Kram

ansepanse sa...

GOD JUL till dig i din familj
kramar

Annette sa...

Vilken fin julbild.Önskar en riktig GOD JUL

åse sa...

Tittar in och önskar dig en riktigt fin jul ! Kram

Carina Sjölund sa...

Hoppas du får en fin julafton vännen♥
Julkramen♥

Siita sa...

God fortsättning på julen. Kramar

Yvonne ♥ sa...

Ska ta fram ren nytvättat särk och krypa ner i en renbäddad säng.. natti vännen .Hoppas att du har haft en bra dag!Kram och Pööss!

Fenixmonas sa...

Juldagsmorgon! Önskar en god fortsättning! Kramiz

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Här regnade det mesta av snön bort inatt!! Ha en bra lugn skön dag!! Morgonkram!

ansepanse sa...

Sv: god fortsättning till dig också vännen
kramar